Raport: prezes agencji PR zarabia średnio 25 tys. zł
W badaniu udział wzięło 20 agencji zrzeszonych w ZFPR (fot. John Price/ Unsplash)
Prezes agencji PR, często także właściciel lub współwłaściciel firmy, zarabia średnio 25 tys. zł brutto – wynika z badania Związku Firm Public Relations.
ZFPR sprawdził, jakie są wynagrodzenia i stawki godzinowe za usługi konsultantów w firmach z sektora PR. Poza stanowiskiem prezesa, na wysokie zarobki w agencjach mogą liczyć osoby pełniące funkcje:
- managing directora (22 tys. zł),
- unit directora (12 tys. zł),
- account directora/group account managera (11,3 tys. zł).
Pensje poniżej 10 tys. zł otrzymują:
- senior account manager/senior consultant (9,4 tys. zł),
- account manager/consultant (7,1 tys. zł),
- junior account manager (6,4 tys. zł),
- senior account executive/junior consultant (5,9 tys. zł).
Najmniej zarabiają:
- account executive (4,8 tys. zł),
- junior account executive (3,5 tys. zł),
- assistant (2,9 tys. zł).
Mediana stawki godzinowej prezesa (CEO) wynosi 650 zł.
W tegorocznej edycji badania udział wzięło 20 agencji public relations zrzeszonych w ZFPR.
(IKO, 31.07.2019)