Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Lipiec 31, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Raport: prezes agencji PR zarabia średnio 25 tys. zł

W badaniu udział wzięło 20 agencji zrzeszonych w ZFPR (fot. John Price/ Unsplash)

Prezes agencji PR, często także właściciel lub współwłaściciel firmy, zarabia średnio 25 tys. zł brutto – wynika z badania Związku Firm Public Relations.

ZFPR sprawdził, jakie są wynagrodzenia i stawki godzinowe za usługi konsultantów w firmach z sektora PR. Poza stanowiskiem prezesa, na wysokie zarobki w agencjach mogą liczyć osoby pełniące funkcje:

  • managing directora (22 tys. zł),
  • unit directora (12 tys. zł),
  • account directora/group account managera (11,3 tys. zł).

Pensje poniżej 10 tys. zł otrzymują:

  • senior account manager/senior consultant (9,4 tys. zł),
  • account manager/consultant (7,1 tys. zł),
  • junior account manager (6,4 tys. zł),
  • senior account executive/junior consultant (5,9 tys. zł).

Najmniej zarabiają:

  • account executive (4,8 tys. zł),
  • junior account executive (3,5 tys. zł),
  • assistant (2,9 tys. zł).

Mediana stawki godzinowej prezesa (CEO) wynosi 650 zł.

W tegorocznej edycji badania udział wzięło 20 agencji public relations zrzeszonych w ZFPR.

(IKO, 31.07.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.