VMLY&R, Papaya Films i Platige Image nagrodzone przez KTR
Nagrody w konkursie KTR wręczono po raz szesnasty (fot. Press)
W tegorocznym konkursie Klubu Twórców Reklamy (KTR) Agencją Roku została VMLY&R, a tytuł Reklamodawcy Roku przyznano Ben&Jerry’s. Papaya Films zdobyła tytuł Domu Produkcyjnego Roku, a Platige Image – Studia Postprodukcyjnego Roku. Po raz pierwszy przyznano nagrodę dla Studia Projektowego Roku, którą otrzymało Muzk Management.
Podczas gali KTR wręczono 25 złotych nagród, 60 srebrnych i 85 brązowych. Złote miecze trafiły do Dobro i Platige Image za teledysk „Nag Champa” dla Syny; dwa złote miecze dla VML Y&R za akcję „Ostatni Twój Weekend”; Film Fiction i Ogilvy za „Jak brzmi czekolada?”; pięć złotych mieczy dla 180heartbeats + Jung v. Matt za „Niezniszczalną tęczę”; Ergo Hestia za raport roczny Grupy Ergo Hestia 2017 „Poznanie. Trajectory of bodies”; dwa złote miecze dla McCann Worldgroup za „Ekopatriotów”; dwa złote miecze dla Zauzanny Krajewskiej - za okładkę i edytorial „Chicago!” oraz za „Goddesses”; Muzk Management za projekt „Małomiasteczkowy kiosk”, który był częścią kampanii promującej płytę Dawida Podsiadły; Upright Music za „Reserved Denim 2018”; Brosfx za animację „Moncler”; trzy złote miecze dla Platige Image, w tym dwa za wideo „Jaguar playground” i jeden za projekcję trailera gry „God of War” na boisku NBA; Plispliz za „Plisy na rower”; Sek Corp za „The voice from the towers”; Teatr Lalka za stronę internetową Teatru Lalka; UVMW za projekt Kamil Pivot „Tato Hemingway”; Papaya Films za spot „Japan Elevated”.
Spośród 25 prac nagrodzonych złotem wybrano najlepsze w czterech kategoriach. W kategorii Best of Craft nagrodę otrzymała agencja BWA Warszawa za projekt fotograficzny „Goddesses” Zuzy Krajewskiej. W kategorii Best of Design doceniono Sek Corp za projekt „The Voice From The Towers” stworzony dla School of Form. Nagrodę Best of Communication przyznano za projekcję trailera gry „God Of War” na boisku NBA dla BBH New York i Sony Interactive Entertainment. W kategorii Best of Charity nagrodzono projekt „Niezniszczalna Tęcza”, zrealizowany przez agencję 180heartbeats + Jung v. Matt dla Unilevera, Ben&Jerry's, Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza i Fundacji Wolontariat Równości.
W konkursie specjalnym Best of Facebook @ KTR 2019 zwycięzcami zostali twórcy kampanii: złoto za kampanię „#Volvolove” (Grey Group Poland dla Volvo Car Poland), srebro za „Coś do nich mam” (DDB Group dla Fundacja Rak’n’Roll i Avon) ibrąz za „Instagramową umowę” (Ogilvy dla Nju Mobile).
Ranking agencji w konkursie KTR 2019:
Na konkurs zgłoszono 1260 projektów, które oceniało 80-osobowe jury pod przewodnictwem Bjorna Stahla, executive creative directora/chief creative officera z Ingo Stockholm.
Zarząd konkursu KTR drugi rok z rzędu przyznał nagrodę Hall of Fame, którą wręczył za całokształt pracy twórcom najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegorocznymi laureatami tej nagrody zostali Dariusz Zatorski i Jarosław Ziębiński.
Organizatorem konkursu kierowanego do agencji mediowych, ATL, BTL, PR, event marketingu, interactive jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Gala wręczenia nagród odbyła się w piątek w Teatrze Polskim w Warszawie.
(IKO, 07.06.2019)