Nowe "Cztery Kąty" w czerwcu. Krzysztof Miruć dyrektorem artystycznym
Krzysztof Miruć prowadzi programy wnętrzarskie w stacjach Grupy TVN (screen: YouTube/TVN Style)
W połowie czerwca na rynku ukaże się pierwszy numer magazynu "Cztery Kąty" wydany przez Pressland. Dyrektorem artystycznym miesięcznika został architekt Krzysztof Miruć. Monika Rychlica z IPG Mediabrands zwraca uwagę, że ten segment od kilku lat odnotowuje rozkwit.
Miesięcznik będzie liczył 120 stron, a jego nakład wyniesie ok. 60 tys. egz. Na razie nieznana jest cena okładkowa pisma. – Na pewno utrzymamy bardzo wysoki poziom, naszym celem jest powrót na pierwsze miejsce wśród gazet wnętrzarsko-designerskich – mówi Paweł Mijas, dyrektor zarządzający Presslandu. Wcześniej wydawnictwo zapowiadało, że pierwszy numer miesięcznika pojawi się w maju.
Do października tytuł wydawała Agora, Pressland ma na wydawanie "Czterech Kątów" trzyletnią licencję. Wydawnictwo kupiło od Agory także miesięcznik budowlany "Ładny Dom". Redaktor naczelną obu magazynów została Katarzyna Wangin. Pressland przejął też magazyny: "Magnolia", "Bukiety", "Kwietnik", "Ogrody, Ogródki, Zieleńce", ale na razie nie planuje wznowienia ich wydawania.
Monika Rychlica, head of press, outdoor, cinema and ambient w IPG Mediabrands ocenia, że wznowiony tytuł ma szanse na powodzenie. – Rynek dotyczący wnętrz od paru lat odnotowuje rozkwit. Problemem zapewne było to, że Agora postawiła sobie dosyć ambitne plany, których nie mogła zrealizować. Tutaj mamy inną sytuację: małe wydawnictwo, mniejsze koszty, może nie ma takich planów dotyczących zarobków. Myślę, że sobie poradzą – dodaje.
Krzysztof Miruć to architekt i projektant wnętrz, prowadzący programy na kanałach Grupy TVN. W TVN Turbo był gospodarzem "Garażu marzeń", obecnie na antenie HGTV Home & Garden prowadzi "Zgłoś remont", a w TVN Style z Agatą Młynarską "Eks-tra zmianę".
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że średnia sprzedaż ogółem "Czterech Kątów" od stycznia do lipca 2018 roku wyniosła 26 985 egz. (spadek o 22,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2017 roku). W lutym 2019 roku w segmencie magazynów wnętrzarskich największą sprzedaż miały: "Murator" – 68,8 tys. sprzedanych egzemplarzy, "Moje Mieszkanie" 53,6 tys. i "M jak Mieszkanie" (wszystkie Time SA) 28,5 tys.
(JSX, 14.05.2019)