Cyfrowy Polsat z wyższymi przychodami i zyskiem
Sprawozdanie finansowe Cyfrowego Polsatu za pierwszy kwartał 2019 roku sporządzono według standardu rachunkowości MSSF16. Rok wcześniej stosowano MSSF17 (fot. materiały prasowe)
Cyfrowy Polsat zanotował w pierwszym kwartale bieżącego roku wzrost przychodów we wszystkich segmentach działalności, przy jednoczesnym wzroście zysku netto. Grupa zwiększyła również swój udział w rynku reklamy telewizyjnej, mimo spadku nakładów.
Przychody grupy Cyfrowy Polsat w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosły 2,791,6 mld zł wobec 2,345,9 w roku 2018. Wyższe wpływy pozwoliły osiągnąć o 1,7 proc. wyższy wskaźnik zysku netto, który wyniósł 297,3 mln zł (akcjonariuszom jednostki dominującej przypadło 291,9 mln zł zysku netto).
Przychody detaliczne od klientów indywidualnych i biznesowych wzrosły o 253,8 mln zł, czyli o 18,8 proc. do 1,606 mld zł. Przychody hurtowe wzrosły o 136,8 mln zł (wzrost o 21,5 proc.), do 772,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży sprzętu wzrosły o 29,9 mln zł (wzrost o 9,4 proc.), do 347,4 mln zł.
Cyfrowy Polsat zwiększył również udział w rynku reklamowym, mimo spadku nakładów na reklamę telewizyjną.
-Według szacunków (...) wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosły ok. 965 mln zł i spadły rok do roku o 3,1 proc. Szacujemy, że nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale 2019 roku wyniósł 28 proc. i wzrósł o 1 pkt. proc. w porównaniu do 27 proc. w pierwszym kwartale 2018 roku. - napisano w raporcie.
Wydatki inwestycyjne Cyfrowego Polsatu w pierwszym kwartale wyniosły 359,9 mln zł wobec 174,4 mln zł w analogicznym okresie ub. r.
Sprawozdanie finansowe Cyfrowego Polsatu za pierwszy kwartał 2019 roku sporządzono według standardu rachunkowości MSSF16 (rok wcześniej stosowano MSSF17).
(BIG, 14.05.2019)