Na Press.pl na na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Na Press.pl na na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Na Press.pl na na bieżąco najważniejsze newsy o mediach i reklamie  |  Z pełnym wydaniem newslettera "Presserwis" na Państwa skrzynki wracamy już w poniedziałek  |  Nie zamówiłeś jeszcze newslettera z materiałami, o których potem mówią inni? Kliknij tutaj  |  Zapraszamy również na naszego Facebooka i platformę X – podyskutujmy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 02, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

AFP będzie weryfikować informacje dla Facebooka w Polsce

W programie weryfikacji informacji Facebooka uczestniczą 43 firmy i organizacje na całym świecie (fot. Pixabay.com)

Francuska agencja prasowa AFP, która posiada certyfikat International Fact-Checking Network, będzie oceniać w Polsce treści na Facebooku pod kątem rzetelności i prawdziwości. 

Nieprawdziwe informacje będą identyfikowane na podstawie sygnałów, takich jak opinie użytkowników Facebooka. Weryfikatorzy mogą również sami sprawdzać i oceniać publiczne posty. Jeśli weryfikator oceni treść jako fałszywą, będzie ona pojawiała się niżej w Aktualnościach. Celem jest ograniczenie liczby osób, które takie informacje zobaczą, oraz zasięgu stron, które notorycznie udostępniają fałszywe wiadomości. Takie strony utracą również możliwość zarabiania i zamieszczania reklam, a także zdolność do rejestracji jako strona z informacjami.

W programie weryfikacji informacji Facebooka uczestniczą 43 firmy i organizacje na całym świecie. Pełnią one funkcję fakt-testerów. W marcu współpracę z Facebookiem w tym zakresie rozpoczęła niemiecka agencja prasowa DPA.

(PD, 02.04.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.