Grupa Cyfrowy Polsat w 2018 roku miała 816,1 mln zł zysku netto
Wpływy z reklamy i sponsoringu Grupy Polsat wyniosły 1,2 mld zł (fot. materiały prasowe)
Grupa Cyfrowy Polsat w 2018 roku uzyskała 10,69 mld zł przychodu (wzrost o 10,6 proc.) i 816,1 mln zł zysku netto. Jej wynik EBITDA wyniósł 3,7 mld zł (wzrost o 7,1 proc.)
Przychody segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej Grupy Cyfrowy Polsat osiągnęły 1,7 mld zł (wzrost o 18 proc.), a jego wynik EBITDA - 553 mln zł (wzrost o 10 proc.).
Wpływy z reklamy i sponsoringu Grupy Polsat wyniosły 1,2 mld zł (wzrost o 6,8 proc. w porównaniu z 2017 rokiem).
W samym czwartym kwartale 2018 roku przychody Grupy Cyfrowy Polsat wyniosły 3 mld zł (wzrost o 17,3 proc.), a EBITDA - 941 mln zł (wzrost o 10,3 proc.). Grupa wypracowała 65,4 mln zł zysku netto.
Grupa Cyfrowy Polsat na koniec 2018 roku miała 5,71 mln klientów (spadek o 1,2 proc.), którym w modelu abonamentowym świadczyła 14,26 mln usług (wzrost o 4,2 proc.) - w tym: 7,35 mln usług telefonii komórkowej (wzrost o 6 proc.), 5,1 mln płatnej telewizji (wzrost o 3,2 proc.) i 1,82 mln internetu (wzrost o 0,3 proc.). ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta wyniósł 83,2 zł (wzrost o 2,8 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów zmniejszył się z 8,8 proc. do 7,6 proc.
Dodatkowo Cyfrowy Polsat na koniec raportowanego okresu miał jeszcze 2,65 mln aktywnych usług przedpłacowych (spadek o 6,7 proc.), głównie telefonii komórkowej.
Na koniec 2018 roku z oferty multiplay Smart Dom korzystało 1,8 mln klientów.
Medialno-telekomunikacyjną Grupę Cyfrowy Polsat tworzą: Telewizja Polsat, platforma satelitarna Cyfrowy Polsat, operator telefonii komórkowej Polkomtel i firma telekomunikacyjna Netia (Cyfrowy Polsat jest jej większościowym akcjonariuszem). (KOZ)
(21.03.2019)