Spore spadki sprzedaży dzienników regionalnych po podwyżce cen
Liderem sprzedaży wśród dzienników regionalnych pozostaje "Gazeta Pomorska"
Spośród dzienników regionalnych w styczniu najbardziej spadła sprzedaż „Gazety Wrocławskiej”, a najmniej „Kuriera Porannego”. Liderem w tym segmencie pozostaje „Gazeta Pomorska” - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Na początku br. zdrożało 12 dzienników Polska Press Grupy. Podwyżki wyniosły od 10 do 30 gr. To miało wpływ na wyniki ich sprzedaży.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” w styczniu wyniosła 26 477 egz. i była niższa o 14,5 proc. w porównaniu ze styczniem 2018 roku.
W pierwszej piątce znalazły się także: „Dziennik Zachodni” - 20 739 egz. (spadek o 21,83 proc.), „Głos Wielkopolski” - 18 817 egz. (spadek o 16,76 proc.), „Express Ilustrowany” - 14 910 egz. (spadek o 18,47 proc.) i „Dziennik Bałtycki” - 13 628 egz. (spadek o 14,29 proc.).
Najmniejszy spadek odnotował „Kurier Poranny” - o 4,57 proc., do 3572 egz., największy „Gazeta Wrocławska” - o 22,65 proc., do 9207 egz.
Wszystkie wymienione dzienniki należą do Polska Press Grupy.
(PD, 07.03.2019)