"Tygodnik Powszechny" jedynym tygodnikiem ze wzrostem sprzedaży w 2018 roku
Średnia sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" w 2018 roku wyniosła 27 183 egz.
Spośród ogólnopolskich tygodników opinii tylko „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny) poprawił sprzedaż w 2018 roku w porównaniu z 2017 rokiem. Największe spadki odnotowały „Sieci” (Fratria) oraz „Gazeta Polska” (Forum) – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Powszechnego” w 2018 roku wzrosła o 13,40 proc., do 27 183 egz.
Jak wynika z danych ZKDP, średnia sprzedaż ogółem w ub.r. „Gościa Niedzielnego” (Instytut Gość Media) wyniosła 112 659 egz. (spadek o 8,74 proc.), „Polityki” (Polityka) – 97 436 egz. (spadek o 10,53 proc.), „Newsweek Polska” - 85 357 egz. (spadek o 11,83 proc.). Dalsza kolejność to: „Sieci” (Fratria) – 44 215 egz. (spadek o 28,50 proc.), „Tygodnik do Rzeczy” (Orle Pióro) – 34 519 egz. (spadek o 18,13 proc.), „Gazeta Polska” (Forum) – 26 854 egz. (spadek o 21,68 proc.), „Wprost” (PMPG Polskie Media) – 17 283 egz. (spadek o 8,73 proc.), „Przegląd” - 16 120 egz. (spadek o 0,61 proc.).
„Tygodnik Agora” z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 244 024 egz. (spadek o 8,24 proc.).
W grudniu ub.r. średnia sprzedaż „Gościa Niedzielnego” wyniosła 123 415 egz. (spadek o 2,20 proc. w porównaniu z grudniem 2017 roku). „Polityka” miała 101 877 egz. (spadek o 6,23 proc.), „Newsweek Polska” - 87 219 egz. (spadek o 12,23 proc.), „Sieci” - 43 036 egz. (spadek o 21,76 proc.), „Tygodnik do Rzeczy” - 35 031 egz. (spadek o 10,85 proc.), „Tygodnik Powszechny” - 28 044 egz. (spadek o 7,36 proc.), „Gazeta Polska” - 27 827 egz. (spadek o 13,28 proc.), „Wprost” - 16 652 egz. (spadek o 4,42 proc.), „Przegląd” - 14 320 egz. (spadek o 9,26 proc.).
„Tygodnik Angora” zanotował sprzedaż na poziomie 234 047 egz. (spadek o 7,11 proc.).
(PD, 22.02.2019)