Facebook zaostrzy zasady zamieszczania reklam politycznych w serwisie
Zmiany zasad zamieszczania reklam politycznych na Facebooku obowiązywałyby na terenie całej Unii Europejskiej (fot. Pixabay.com)
Przed planowanymi na 2019 rok wyborami w krajach Unii Europejskiej Facebook zaostrzy regulamin zamieszczania w serwisie reklam politycznych.
Zmiany związane są z incydentami z poprzednich lat, kiedy serwis służył politykom do rozsiewania fake newsów dyskredytujące konkretne opcje polityczne.
Przedstawiciele Facebooka w rozmowie z agencją Reuters informują, że zgodnie z nową polityką firmy reklamy polityczne mogą być zamieszczane w serwisie jedynie przez lokalne podmioty zarejestrowane w kraju, w którym ukazują się reklamy. Dodatkowo informacje o zakupionych reklamach oraz reklamodawcach będą przechowywane w otwartej bazie przez siedem lat.
Nowe rozwiązania zadebiutowały już w Irlandii. 16 lutego obejmą one Nigerię w związku z wyborami prezydenckimi, z kolei na Ukrainie – 31 marca.
Biuro prasowe Facebooka w odpowiedzi na nasze pytanie, kiedy podobne rozwiązania zostaną wprowadzone w Polsce, odpowiedziało, że będą wprowadzane stopniowo na kolejnych rynkach, w tym w krajach Unii Europejskiej przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. Zaznaczono, że jednym z obecnie dostępnych w Polsce narzędzi jest możliwość zobaczenia wszystkich reklam, jakie dana strona ma w tym momencie aktywne.
- Zaczynając od Stanów Zjednoczonych, w ubiegłym roku Facebook wprowadził dodatkowe rozwiązania: wymaga weryfikacji tożsamości i lokalizacji reklamodawcy oraz oznaczenia reklam politycznych wraz z informacją przez kogo dana reklama została opłacona. Reklamy o charakterze politycznym są również przechowywane w archiwum wraz z informacją kto je zobaczył oraz jaka kwota została przeznaczona na ich promocję - podało biuro.
(PD, 17.01.2019)