Fiskus w USA chce wykorzystywać informacje z mediów społecznościowych
(fot. Pixabay.com)
Amerykański fiskus (Internal Revenue Service - IRS) ma zamiar wykorzystywać media społecznościowe, a zwłaszcza Facebooka, Instagram i Twittera, do tropienia osób i firm unikających płacenia podatków – podał portal Quartz, cytując wniosek o udostępnienie informacji, jaki IRS wydał 18 grudnia.
Według portalu od dawna pojawiały się spekulacje, że IRS szuka w mediach społecznościowych danych wskazujących na unikanie płacenia podatków, ale jak dotąd amerykański fiskus nie potwierdzał takich informacji.
We wniosku urząd podatkowy podkreślił, że podatnicy zamieszczają na platformach społecznościowych wiele informacji o swej działalności czy transakcjach, "ale IRS jak dotąd nie miał formalnych instrumentów, by dotrzeć do takiej publicznej informacji, skompilować dane z mediów społecznościowych czy przeszukiwać wiele stron mediów społecznościowych".
(MC, 02.01.2019)