Temat: internet

Dział:

Dodano: Grudzień 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zagraniczni youtuberzy promują Polskę

Louis Cole w trakcie wizyty w Krakowie (screen: Youtube.com/FunForLouis)

Pięciu z siedmiu zagranicznych youtuberów, którzy zostali zaproszeni przez Ministerstwo Sportu i Turystyki do promocji Polski, opublikowało na swoich profilach filmy relacjonujące wizyty. Eksperci oceniają, że choć przekaz jest naturalny, to zabrakło pomysłu, by wyjść poza stereotyp.

W ramach kampanii #VisitPoland zaproszono siedmiu youtuberów wybranych we współpracy z Google (influencerzy docierają łącznie do 11 mln użytkowników na YouTube, Facebooku, Instagramie i Twitterze). Za realizację promocji Polski odpowiada Polska Organizacja Turystyczna, a za pobyt youtuberów płaci państwo. Polskę dotąd odwiedziło sześciu. Pięciu opublikowało osiem filmów, do połowy listopada wyświetlonych ponad 1,2 mln razy i skomentowanych ponad 5 tys. razy (dane ministerstwa). Youtuberzy zwiedzają m.in. Pomorze, Małopolskę, Warmię i Mazury, Bieszczady oraz Podlasie i wybrane polskie miasta, w tym Kraków i Trójmiasto.

- Jesteśmy zadowoleni z efektów akcji #visitpoland, jednak na podsumowanie i jej ostateczne efekty musimy zaczekać do czerwca 2019 roku, kiedy kampania się zakończy - poinformowało nas biuro komunikacji Ministerstwa Sportu i Turystyki. - Planujemy kontynuację akcji - dodaje biuro MSiT.

Najpopularniejszym youtuberem spośród zaproszonych jest Louis Cole, autor kanału FunForLouis (2 mln subskrypcji na YouTube), który po wizycie w Polsce opublikował na YouTube dwa filmy: "Haunted polish salt mine!" z 16 czerwca i "Hiking adventures in Poland!" z 18 czerwca. Pierwszy z nich został wyświetlony już 288 tys. razy i polubiony prawie 2,5 tys. razy, z kolei drugi film ma 118 tys. wyświetleń i 1,8 tys. polubień.

Louis Cole - "Haunted polish salt mine!"

Louis Cole - "Hiking adventures in Poland!"

Jesienią Polskę odwiedziła mieszkająca w Japonii Angela An, twórczyni kanału InternationallyMe (209 tys. subskrypcji). Youtuberka spędziła cztery dni we Wrocławiu, a jej dwunastominutowy film "How To Spend 4 Days In Poland", opublikowany 19 września ma 25,5 tys. wyświetleń i 1 tys. polubień.

Angela An - "How To Spend 4 Days In Poland"

Południowo-wschodnią część Polski, w tym Rzeszów odwiedził youtuber Conner Sullivan (360 tys. subskrybcji). Jego film "An American explores Poland’s hidden gems!", opublikowany 24 sierpnia ma 40 tys. wyświetleń, 1,8 tys. polubień. Więcej osób obejrzało materiał, w którym trzy tygodnie wcześniej youtuber opowiedział o pierwszych wrażeniach z podróży do Polski. Film "An American visits Poland! (First Reaction) (by @itsConnerSully)" z 5 sierpnia ma 463 tys. wyświetleń, 15 tys. polubień.

Conner Sullivan - "An American explores Poland’s hidden gems!"

Conner Sullivan - "An American visits Poland! (First Reaction) (by @itsConnerSully)"

Latem Polskę odwiedził Christian LeBlanc, którego film "We Slept in a Tower - 5 Days in Poland" opublikowany 7 lipca na kanale Lost LeBlanc (850 tys. subskrypcji) został wyświetlony 103 tys. razy i polubiony 2,9 tys. razy.

Christian LeBlanc - "We Slept in a Tower - 5 Days in Poland"

28 czerwca i 8 lipca filmy o Polsce opublikował również Pau Clavero (kanał Clavero, 517 tys. Subskrypcji). Materiał "A que sabe el licor de oro? Polonia" ma już 145 tys. wyświetleń i 16 tys. polubień, a "Caminando en medio del mar en Polonia" 194 tys. wyświetleń i 19 tys. polubień.

Pau Clavero - "A que sabe el licor de oro? Polonia"

Pau Clavero - "Caminando en medio del mar en Polonia"

Influencerzy prowadzą komunikację nie tylko na YouTube, ale także w innych mediach społecznościowych, na których mają profile. Zdjęcia zamieszczone przez nich na Instagramie polubiło ponad 1,2 mln osób. Opublikowano też 70 Instagram Stories. Tylko Louis Cole opublikował 21 Instagram Stories, które wyświetlono 1,1 mln razy (dane ministerstwa).

W kampanii biorą udział także Alan Estrada (Alanxelmundo) oraz Marko i Alex Ayling (Vagabrothers), którzy jeszcze nic nie opublikowali. POT prowadzi też kampanię wspierającą, mającą dotrzeć do dalszych 5 mln osób.

Eksperci: Polska all inclusive

Anna Gołębicka, strateg marketingu: - Youtuberzy opowiadają własnym językiem, nienadętym, więc jest to prawdziwe. - Stereotypowo Polska wciąż jest krajem białych niedźwiedzi i to, co pokazano youtuberom, czyli kopalnie, naturę, było trochę stereotypowe. Zabrakło nowoczesnej strony Polski - ocenia.

Według Dariusza Kubuja, stratega z firmy Kubuj Strategia, miejsca, które odwiedzali youtuberzy nie zawsze były trafione, czego przykładem ma być relacja youtuberki pochodzącej z Tokio. - Nie pokazano atrakcji, które są na liście najbardziej interesujących miejsc dla Japończyków - mówi Kubuj. Zwraca uwagę, że wizyta youtuberów miała charakter all inclusive, co oznacza, że byli oni wszędzie wożeni, przez co nie doświadczyli chociażby tego, jakie są u nas ceny.

(IKO, 07.12.2018)

Pozostałe tematy weekendowe

Doradcą być – tajne grono doradców zarządu TVP
Ranking "Press" - Najlepsze filmy o dziennikarzach
Najpopularniejsze polskie wideo na YouTube
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.