Premier chce wiedzieć, którym mediom państwowe spółki płacą za promocję
Kancelaria premiera Mateusza Morawieckiego chce informacji komu i ile spółki płacą za promocję (fot. Flickr.com/premierrp)
Spółki Skarbu Państwa otrzymały pismo, w którym Kancelaria Prezesa Rady Ministrów oczekuje przekazania informacji o ich wydatkach na cele marketingowe i promocyjne - informuje Gazeta.pl.
Portal dotarł do kopii takiego pisma, które trafiło do jednej ze spółek Skarbu Państwa. Wynika z niego, że do 15 listopada spółki miały przekazać KPRM szczegółowe „zestawienia wydatków na cele marketingowe, komunikacyjne, wizerunkowe i sponsoringowe” za lata 2017 i 2018. Miały one zawierać m.in. wysokość kwot z wyszczególnieniem poszczególnych kategorii promocji z podziałem na typy mediów, a także nazwy firm, organizacji, instytucji i dane osób fizycznych, które były „beneficjentami tych działań”.
KPRM w odpowiedzi na pytania portalu Gazeta.pl napisała, że zgodnie z ustawą o zasadach zarządzania mieniem państwowym, zarząd spółki z udziałem Skarbu Państwa musi uzyskać zgodę rady nadzorczej na zawieranie umów marketingowych i promocyjnych, jeżeli wysokość wynagrodzenia za świadczenie usługi przekracza 0,5 mln zł rocznie. „Dodatkowo wprowadzono wymóg przedkładania walnemu zgromadzeniu przez organy zarządzające spółek sprawozdania m.in. o wydatkach na usługi marketingowe, public relations oraz komunikację społeczną” - podkreślono w piśmie. Dodano też, że szczególny nadzór nad wydatkami „został sporządzony w celu zwiększenia transparentności wydatków”.
(PAZ, 19.11.2018)