"Tygodnik Powszechny" jako jedyny ze wzrostem sprzedaży w sierpniu
"Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) to jedyny tytuł w segmencie, który poprawił sprzedaż w sierpniu, w porównaniu z tym samym miesiącem w 2017 roku. Na wyniki tygodników opinii wpływ mogły mieć problemy Ruchu z kolportażem prasy.
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż "Polityki" (Polityka) w sierpniu wyniosła 96 292 egz. (spadek o 10,81 proc. względem sierpnia 2017 roku). Sprzedaż "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) spadła o 6,91 proc., do 89 661 egz.
Spośród tygodników prawicowych najlepiej sprzedawały się: "Sieci" (Fratria) – 43 056 egz. (spadek o 30,64 proc.), "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 33 306 egz. (spadek o 16,49 proc.) i "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 24 856 egz. (spadek o 27 proc.).
Sprzedaż "Wprost" (AWR "Wprost") spadła o 11,14 proc., do 19 216 egz., a "Przeglądu" (Fundacja Oratio Recta) spadła o 1,99 proc., do 16 277 egz.
W segmencie tygodników opinii wzrost sprzedaży zanotował wyłącznie "Tygodnik Powszechny" - o 9,05 proc., do 25 945 egz.
Średnia sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 106 303 egz. (spadek o 13,66 proc.). "Tygodnik Angora" z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 256 129 egz. (spadek o 8,15 proc.).
(GDYJ, 19.10.2018)