MAFRA kupuje tytuły Bauera w Czechach i na Słowacji
Czeski wydawca MAFRA przejmuje od Bauer Media Group czasopisma poradnikowe dla kobiet, TV quide'y, magazyny lifestylowe, a także krzyżówki. W komunikacie Bauer Media Group wyjaśnia, że transakcja pozwoli skupić się wydawcy na najważniejszych rynkach.
9 października MAFRA i Bauer Media Group ogłosiły porozumienie w sprawie zakupu działalności wydawniczej Bauera w Czechach i na Słowacji. Strony nie ujawniają warunków transakcji, gdyż wymaga ona uzyskania pozwolenia urzędu antymonopolowego.
Štepán Košik, prezes zarządu MAFRA, zadeklarował, że "Nadchodzące zmiany własnościowe nie powinny wpływać na działanie tytułów Bauer i ich codziennej pracy". Z kolei przedstawiciele Bauer Media Group tłumaczyli sprzedaż nową strategią, zgodnie z którą koncern chce wzmacniać obecność w krajach i sektorach, gdzie ma szanse być liderem. Wydawca zaznaczył, że w najbliższych latach nastąpią kolejne zmiany w portfolio.
W portfolio koncernu w Czechach są m.in. takie lokalne wersje magazynów, jak: "Claudia”, „Cosmopolitan”, "Esquire", „Harper’s Bazaar”, „Tina”, „Nostalgia”, „Retro”, „Chwila dla Ciebie”, „Top Gear”, a na Słowacji - m.in. lokalne edycje pism „TV Max” i „Chwila dla Ciebie”. W komunikacie zaznaczono, że umowa sprzedaży nie dotyczy słowackiej stacji RádioExpres, a także firmy NetBrokers Holding działającej w Czechach i na Słowacji, które należą do Bauer Media Group.
W portfolio czeskiego wydawcy są m.in. dzienniki ("Mladá fronta DNES", „Lidové noviny”, „Metro”), tygodniki („TÉMA”, „5plus2”), portale internetowe (m.in. iDNES.cz, Lidovky.cz, Mobil.cz), stacja telewizyjna Ócko oraz radio (Impuls, Rock Zone).
(JOK, 10.10.2018)