Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarze oceniają debiut "Raportu specjalnego" Bianki Mikołajewskiej w TVP  |  Grupa Kino Polska nie wyklucza wprowadzenia reklam  |  Ministerstwo Cyfryzacji wybrało  |  "Kuchenne rewolucje" dają TVN pozycję lidera  |  Polsat z czwartą edycją reality show pt. "Farma"  |  Dyrektor ds. sprzedaży bezpośredniej w Grupie Agora  |  Serial dokumentalny na razie bez kontynuacji w kanałach Polsatu  |  Naziemna Stopklatka chce mieć więcej rozrywki  |  Dziennikarz PAP przewodniczącym Rady Muzeum Sportu i Turystyki  |  Polska Press współorganizatorem  |  Laureaci Nagrody Znaku i Hestii im. ks. Józefa Tischnera  |  Lokalne media dostaną pieniądze z grantu  |  Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości planuje przetarg  |  Sigma Bis, Tarraya i Five Media wygrywają  |  Przetarg Orlenu wszedł w drugi etap  |  Publicis Groupe wprowadza ViRO  |  Sony India przejmuje prawa do krykieta, Disney się wycofał  |  Nie powstanie największy operator telewizyjny w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: Cannes Lions

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cannes za nami – odświeżone, intensywne, a dla Polski historyczne

Tegoroczny Festiwal w Cannes odbył się w odświeżonej formule: trwał pięć dni, a poszczególne kategorie zostały uporządkowane tak, aby jak najlepiej oddawały realia współczesnej branży. Dla Polski był szczególny - 13 Lwów to najlepszy wynik w historii rodzimej reklamy.

Jakie było tegoroczne Cannes? Intensywne i „napakowane”. Festiwal został podzielony na dziewięć ścieżek programowych, co teoretycznie miało ułatwić układanie planu dnia i wykładów. Czy można było ograniczyć się do jednej tylko ścieżki lub obszaru? Teoretycznie tak, tracąc przy okazji szerszą perspektywę i różnorodność, po którą właśnie przyjeżdża się do Cannes. Z drugiej strony przeładowany wykładami i warsztatami festiwal jest niemożliwy do przyswojenia. 

W tym roku jeszcze więcej wykładów niż zwykle nakładało się na siebie, rodząc trudne dylematy i zmuszając do wyborów. W nowej formule Cannes nie dał szansy na chwilę oddechu. Być może taka intensywność i tempo były próbą odzwierciedlenia faktu, że współczesny rynek reklamy również pędzi od kampanii do kampanii, nie mając czasu na głębszą refleksję.

Podczas wykładów i paneli dyskusyjnych w Cannes podkreślano rolę doświadczeń, przeżyć i wartości, jakie marki powinny oferować odbiorcom. Rynek komunikuje się z ludźmi, którzy zaczynają żyć w cyfrowej izolacji, uzależniając się od social mediów, a równocześnie mają silną potrzebę przynależności, zrozumienia i akceptacji. Nie bez powodu zarówno przedstawiciele Apple jak i Google w swoich panelach skupili się na podkreślaniu roli człowieka i faktu, że technologia powinna być tworzona po to, aby pomagać żyć, a nie życie zastępować. 

David Droga już pierwszego dnia podkreślał rolę idei i historii. Ridley Scott zwracał uwagę, że dopiero kiedy mamy historię, możemy zastanawiać się, jak ją opowiemy i jakimi technologiami się posłużymy. 

Press

Fot. Joanna Sagan

Tegoroczne Cannes zwracało uwagę na siłę kreatywności, która tkwi w ludziach. CEO BBDO przedstawił dowody, że kreatywność jest efektywna biznesowo - nie wymaga specjalnych technologii, wymaga natomiast przestrzeni i inwestycji w ludzi, aby stworzyć warunki i kulturę organizacji, która będzie sprzyjała tworzeniu idei.

Cannes 2018 było rekordowe dla Polski - 13 Lwów to najlepszy wynik w historii polskiej reklamy. Kampania „Ostatnie Drzewo” Ogilvy & Mather Polska odniosła ogromny sukces i została bardzo dobrze odebrana na festiwalu. 

Z jakimi kampaniami warto się zapoznać po Cannes? Z pewnością z głośnymi i nagrodzonymi kampaniami zwracającymi uwagę na problemy ekologiczne i środowiskowe: „Trash Isles” oraz „Palau Pledge”. Obie w prosty sposób angażują i realnie oddziałują na świat. Kampanią, która w genialny sposób wykorzystuje media, bawi, a po „wygranej” Super Bowl podbiła Cannes, jest „It’s a Tide Ad Campaign”. Wdzięczną akcją, z którą także warto się zaznajomić, jest „Never Trust a Clown” od Burger Kinga. Akcja pokazuje, na czym w praktyce polega hackvertising i jak małym kosztem można osiągnąć duży efekt. Wśród nagrodzonych kampanii jest też program „Today at Apple”, czyli darmowych szkoleń, które odbywają się we wszystkich salonach Apple.  

Podsumowując, tegoroczne Cannes było trochę niespójne - z jednej strony podkreślano rolę człowieka, historii, doświadczeń, z drugiej zmieniony program i skrócony czas zmuszały do biegu. Ze sceny w Cannes zwracano uwagę na rolę idei i kreatywności, a jednocześnie Złotego Lwa odbebrała firma konsultingowa. 

Czego zabrakło w tegorocznym Cannes Lions? Ducha i świeżości, której można było się spodziewać po tylu zmianach, jakie zostały wprowadzone. Zobaczymy, co będzie za rok.

Press

Joanna Sagan

Joanna Sagan

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.