Kolejny wniosek do Trybunału Konstytucyjnego w sprawie ustawy krajobrazowej

(fot. PublicDomainPictures / pixabay.com / lic. CC0)
Ogólnopolska Izba Gospodarcza Reklamy Wielkoformatowej złożyła wniosek do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie zgodności z Konstytucją RP ustawy krajobrazowej.
Ustawa krajobrazowa weszła w życie we wrześniu 2015 roku. Zgodnie z nią samorządy mają same decydować, gdzie mogą być rozlokowane reklamy zewnętrzne, a także pobierać za nie opłaty, które ostatecznie zasilą ich budżet. Branża outdooru od początku nie jest zadowolona z zapisów ustawy.
W ostatnich miesiącach OIGRW zaprezentowała propozycje rozwiązań dla projektów uchwał krajobrazowych w kilku dużych miastach (w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Gdańsku, Szczecinie i Wrocławiu). Na początku lipca br. organizacja zaskarżyła ustawę do Trybunału Konstytucyjnego, bo zdaniem jej prawników narusza ona prawo własności, prawa nabyte i jest sprzeczna z zasadą, że prawo nie działa wstecz.
Dlaczego dopiero teraz organizacja składa wniosek do TK? - Trwało to tak długo, ponieważ potrzebowaliśmy analizy prawnej – mówi Joanna Hutnik, prezes OIGRW.
Już dwa lata temu wniosek do TK o zbadanie konstytucyjności zapisów ustawy krajobrazowej złożył Związek Pracodawców Business Centre Club.
(IKO, 14.07.2017)
