Monitoring KRRiT: cichną reklamy w telewizji
Porównanie głośności programów w 2016 roku (prezentacja KRRiT)
Z monitoringu poziomu głośności audycji, reklam i autopromocji w telewizjach przeprowadzonego przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji wynika, że uciążliwość tzw. głośnych reklam „systematycznie się zmniejsza”.
KRRiT monitorowała 24 kanały rozpowszechniane na platformach naziemnych i 10 kanałów satelitarnych od października do listopada 2016 roku. „Wyniki monitoringu wykazały, że nadawcy podjęli stosowne działania w celu spełnienia wymagań rozporządzenia KRRiT” - czytamy w informacji regulatora. Najnowszy monitoring w porównaniu z badaniami z lat wcześniejszych wykazał „istotną poprawę sytuacji”. Przypomnijmy, że poziom głośności reklam i telesprzedaży emitowanych w przerwie audycji lub bezpośrednio po niej nie może przekroczyć poziomu głośności tej audycji. Podsumowując monitoring, KRRiT stwierdza, że „obserwuje systematycznie zmniejszanie i normalizację głośności”, wskazując jednak, że „komfort odbioru dźwięku” zaburzają różnice w poziomie głośności między poszczególnymi kanałami. Krajowa Rada chce zaproponować nadawcom samoregulację w tej sprawie: mieliby się oni zobowiązać do utrzymywania emisji swoich programów na stałym i jednolitym poziomie głośności.
(RUT, 10.04.2017)