Rosną wpływy reklamowe "Gazety Polskiej" i "W Sieci", maleją "Polityki"
(fot. Pixabay)
Według danych cennikowych Kantar Media w pierwszym półroczu br. wpływy reklamowe "Gazety Polskiej" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) wzrosły o 287 proc., a tygodnika "W Sieci" (Fratria) o 41 proc.
Według danych Kantar Media liderem tygodników opinii pod względem wpływów reklamowych (liczonych według cennika, czyli bez uwzględniania udzielanych klientom rabatów) pozostaje "Wprost" (AWR Wprost). W pierwszym półroczu br. w przypadku tego tytułu wyniosły one 60 mln zł i były o 3,2 proc. niższe niż w pierwszym półroczu ub.r. Drugie miejsce zajmuje "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) - 53 mln zł (spadek o 7,9 proc.), a trzecie "Polityka" (Polityka) - 32 mln zł (spadek o 14,6 proc.).
Większe wpływy reklamowe niż rok temu mają sprzyjające rządowi PiS: "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) – 27 mln zł (wzrost o 14,4 proc.), "W Sieci" (Fratria) – 18 mln zł (wzrost o 40,7 proc.) i "Gazeta Polska" - 4 mln zł (wzrost o 287,2 proc.).
(DR, 19.07.2016)