Burza po zawieszeniu Przemysława Babiarza  |  Telewizja Republika ze wzrostem  |  Podkarpacie wybierze agencję  |  OpenAI testuje wyszukiwarkę, wydawcy się obawiają  |  Oglądalność "Debaty powyborczej" w Polsat News  |  Wyniki spółki odpowiadającej za Audiotekę, Pilot WP oraz Open FM  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze spadkiem  |  MWE Networks  |  Powrót do Polskiego Radia  |  Wydawca i doradca w Wydawnictwie Znak  |  Radio Rekord  |  "Ślub od pierwszego wejrzenia" w TVN  |  PGE z kampanią  |  Enea  |  Marka Femannose  |  Unique One organizuje  |  Widownia ceremonii otwarcia igrzysk w Paryżu w kanałach NBC  |  Warner Bros. Discovery pozywa NBA  |  Disney+ z największym przyrostem subskrypcji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Burza po zawieszeniu Przemysława Babiarza  |  Telewizja Republika ze wzrostem  |  Podkarpacie wybierze agencję  |  OpenAI testuje wyszukiwarkę, wydawcy się obawiają  |  Oglądalność "Debaty powyborczej" w Polsat News  |  Wyniki spółki odpowiadającej za Audiotekę, Pilot WP oraz Open FM  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze spadkiem  |  MWE Networks  |  Powrót do Polskiego Radia  |  Wydawca i doradca w Wydawnictwie Znak  |  Radio Rekord  |  "Ślub od pierwszego wejrzenia" w TVN  |  PGE z kampanią  |  Enea  |  Marka Femannose  |  Unique One organizuje  |  Widownia ceremonii otwarcia igrzysk w Paryżu w kanałach NBC  |  Warner Bros. Discovery pozywa NBA  |  Disney+ z największym przyrostem subskrypcji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Burza po zawieszeniu Przemysława Babiarza  |  Telewizja Republika ze wzrostem  |  Podkarpacie wybierze agencję  |  OpenAI testuje wyszukiwarkę, wydawcy się obawiają  |  Oglądalność "Debaty powyborczej" w Polsat News  |  Wyniki spółki odpowiadającej za Audiotekę, Pilot WP oraz Open FM  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze spadkiem  |  MWE Networks  |  Powrót do Polskiego Radia  |  Wydawca i doradca w Wydawnictwie Znak  |  Radio Rekord  |  "Ślub od pierwszego wejrzenia" w TVN  |  PGE z kampanią  |  Enea  |  Marka Femannose  |  Unique One organizuje  |  Widownia ceremonii otwarcia igrzysk w Paryżu w kanałach NBC  |  Warner Bros. Discovery pozywa NBA  |  Disney+ z największym przyrostem subskrypcji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 19, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Data Journalism Awards 2016, czyli najlepsze projekty dziennikarstwa danych

Zwycięzcy Data Journalism Awards 2016 (fot. Mario Hanousek/materiały prasowe)

BuzzFeed News otrzymał nagrodę dla wizualizacji roku, a Panama Papers i Fundacion Civio doceniono za śledztwa roku podczas gali Data Journalism Awards. Nagrody wręczono w Wiedniu podczas gali Global Editors Network.

Tytuł wizualizacji roku dla dużej redakcji zdobyło BuzzFeed News za "Spies in the Skies" opisujące inwigilację Amerykanów przez FBI i Departament Bezpieczeństwa Krajowego USA za pomocą małych, tajnych samolotów.
Tytuł śledztwa roku dla dużej redakcji przyznano Panama Papers, czyli projektowi prowadzonemu przez Międzynarodowe Konsorcjum Dziennikarzy Śledczych (ICIJ), "Süddeutsche Zeitung" i ponad setkę innych redakcji (w tym "Gazetę Wyborczą"). Przedstawia on dokumenty, które wyciekły z panamskiej kancelarii podatkowej Mossack Fonseca.
Śledztwem roku małej redakcji okazało się "Medicamentalia" porównujące dostęp do leków w różnych krajach przygotowane przez hiszpańską organizację non profit Fundacion Civio.
W kategorii Open Data nagrodzono argentyński dziennik "La Nacion" za walkę o udostępnianie danych agend państwowych w kraju, którego prawo nie zapewnia wolności dostępu do informacji. Za najlepsze wykorzystanie danych przy relacjonowaniu breaking news (w 36 godzin od wydarzenia) doceniono redakcję telewizji Al Jazeera America za relację z wykolejenia się pociągu w Filadelfii.
Za najlepszą aplikację newsową wykorzystującą dane stworzoną przez dużą redakcję uznano "What would it take to swing an election?" amerykańskiego serwisu FiveThirtyEight. Pokazuje ona, jak frekwencja i zmiany poglądów wśród grup demograficznych mogą wpłynąć na wynik wyborów w USA.
Małą redakcją, którą nagrodzono za aplikację, jest peruwiański serwis Convoca. Doceniono "Excess Unpunished", dokumentujące zmiany w środowisku wywołane przez działalność kopalń i koncernów paliwowych.
Za dziennikarza z najlepszym portfolio uznano Sisi Wei, pracującą dla amerykańskiej organizacji non profit ProPublica. Serwisem internetowym roku wykorzystującym data journalism jest amerykański FiveThirtyEight.
Nagrodę jury za całokształt prac otrzymał amerykański serwis Quartz, nagrodę publiczności amerykańskie Public Radio International za "What if the Syrian civil war happened in your country?", które pokazuje skalę ofiar wojny w Syrii (w porównaniu z ludnością innych państw). Wręczono też wyróżnienie w kategorii Open Data za projekt "#breathe" serwisu IndiaSpend monitorujący czystość powietrza w Indiach.
Pracami jury Data Journalism Awards kierował Paul E. Steiger, przewodniczący rady nadzorczej ProPublica. Zwycięskie projekty otrzymały po 1000 euro.

(JM, 19.06.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.