W kwietniu najpopularniejszą reklamą na YouTube w Polsce był spot Tymbarku
Spot kanału "Studio Tymbark" (fot. youtube.com)
Najpopularniejszą reklamą na YouTube w Polsce w kwietniu br. były spoty kanału marki Tymbark "Studio Tymbark" (Grupa Maspex), które prowadzili znani youtuberzy - wynika z rankingu YouTube Ads Leaderboard.
Najczęściej wyświetlaną reklamą w kwietniu wśród polskich użytkowników YouTube był spot zamieszczony na kanale "Studio Tymbark", w którym youtuberzy (Jan Dąbrowski, Banshee, SKKF) robią primaaprilisowy żart (do wczoraj film miał 565,9 tys. wyświetleń). Drugie miejsce w zestawieniu zajął spot informujący o starcie kanału "Studio Tymbark" (374,04 tys. wyświetleń). Trzecią i czwartą pozycję zajęły spoty kampanii Mafia w Sieci, przygotowane w ramach akcji charytatywnej Allegro. Pierwszy z nich pt. "Więzienna micha" obejrzano 522,1 tys. razy, drugi "Łydka jak drewutnia" - 296,5 tys. razy. Dalej jest spot operatora Nju Mobile z animowanymi siatkarzami (226,4 tys. wyświetleń).
YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking jest ustalany na podstawie liczby obejrzeń w Polsce i procentowego udziału odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych.
(DR, 17.05.2016)