Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: media narodowe

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 14, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Media publiczne nie zwalniają tylko "przywracają elementarną równowagę"

(fot. Michał Kołyga)

Po zmianie zarządów mediów publicznych w styczniu br. z Telewizji Polskiej i Polskiego Radia musiało odejść po kilkadziesiąt osób. Ale formalnie – jak twierdzą szefowie tych mediów – z TVP zwolniono tylko jedną osobę, a z Polskiego Radia dwie. Prezes Jacek Kurski twierdzi, że dane dotyczące oglądalności Telewizji Polskiej nie są reprezentatywne, gdyż badania odbywają się na zbyt małej próbie.

Temat zwolnień w mediach omawiano w środę na sejmowej komisji kultury. Iwona Śledzińska-Katarasińska (posłanka PO) stwierdziła, że z TVP i radiem musiało się rozstać co najmniej 140 osób. "Mamy listę osób, która jest listą hańby" - powiedziała Śledzińska-Katarasińska. Padły m.in. nazwiska: Kamila Dąbrowy, Justyny Dobrosz-Oracz, Kamila Dziubki, Andrzeja Fidyka, Piotra Kraśki i Hanny Lis.
Prezes TVP Jacek Kurski przekonywał, że następuje obecnie "przywracanie elementarnej równowagi w mediach publicznych". Jak mówił, poza Krzysztofem Rogalą nikt nie został z TVP zwolniony: 26 osób rozstało się z TVP za porozumieniem stron na podstawie Kodeksu pracy, a 16 osób - na podstawie Kodeksu cywilnego (umowy między przedsiębiorcą a przedsiębiorcą). Podkreślał, że odchodzący otrzymują odprawy. Tylko że z naszych rozmów z osobami, które musiały się rozstać z telewizją publiczną wynika, że poza kilkoma wyjątkami, inicjatywa „porozumienia” wychodziła od pracodawcy. W ten sposób TVP pozbyła się np. większości dyrektorów oddziałów regionalnych (niektórym po dymisji ze stanowiska pozwolono zostać w TVP).
Także prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk zasłaniała się porozumieniami stron. Powiedziała komisji, że z radia za jej kadencji zwolniono dwie osoby: jedną za ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych (Kamil Dąbrowa), drugą z powodu utraty zaufania wynikającego m.in. z faktu publicznej krytyki pracodawcy i podważania kompetencji przełożonych (Jerzy Sosnowski). Prezes Polskiego Radia dodała, że jeśli chodzi o dziennikarzy, to zmiany personalne dotyczyły w sumie 25 osób: w przypadku 12 osób nastąpiło rozwiązanie umów o pracę za porozumieniem stron, czterem osobom zakończyły się umowy czasowe, kolejne cztery przeszły na emeryturę za porozumieniem stron, trzy odeszły na swój wniosek, a trzy odwołano ze stanowisk.
Posłowie opozycji podkreślali, że zmiany kadrowe w mediach publicznych niekorzystnie odbijają się na wynikach oglądalności. Na co prezes TVP stwierdził, że dane dotyczące oglądalności Telewizji Polskiej nie są reprezentatywne, gdyż badania odbywają się na zbyt małej próbie: 1580 gospodarstw domowych, a według niego powinno to być kilkanaście, a co najmniej kilka tysięcy. Jacek Kurski zapowiedział też działania na rzecz powołania narodowego instytutu badawczego.
Z kolei w przypadku Polskiego Radia w ostatniej fali grudzień 2015-luty 2016 zarówno Program I, jak i III miały lepsze wyniki niż przed rokiem.

(RUT, PAP, 14.04.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.