Rośnie sprzedaż "Newsweeka" i tygodników prawicowych, ale wyprzedza je "Polityka"
"Tygodnik do Rzeczy" i "Gazeta Polska" najbardziej poprawiły sprzedaż w styczniu br. w porównaniu z tym miesiącem 2015 roku. Lepiej sprzedaje się też "Newsweek Polska", ale tym razem w zestawieniu wyników sprzedaży "Polityki" nie wyprzedza. Do "Wprost" zbliża się "Tygodnik Powszechny".
W styczniu br. tygodnik „Polityka” (Polityka) sprzedawał się lepiej od tygodnika "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. "Polityka" przez kilka ostatnich miesięcy ustępowała swojemu głównemu rywalowi. Ostatni raz sprzedawała się lepiej od "Newsweeka" w sierpniu 2015 roku. Jednak w styczniu br. jej średnia sprzedaż ogółem to 124 983 egz. (wzrost o 0,38 proc.), a „Newsweek Polska” – 117 961 egz. (wzrost o 12,73 proc.).
Wyższą sprzedaż od tych tygodników ma "Gość Niedzielny" (Instytut Gość Media) - 134 017 egz. (spadek o 6,02 proc.).
Wzrosła sprzedaż „W Sieci” (Fratria) - o 11,43 proc., do 78 657 egz., „Tygodnika do Rzeczy” (Orle Pióro) – o 22,96 proc., do 62 324 egz. i „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) - o 19,58 proc., do 43 343 egz.
"Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) poprawił sprzedaż o 20,4 proc. - jego średnia w styczniu br. to 21 812 egz. Największy spadek sprzedaży zanotował tygodnik „Wprost” (AWR Wprost) - o 22,16 proc., do 33 861 egz.
"Tygodnik Angora" z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) miał średnią sprzedaż 291 799 egz. (spadek o 0,43 proc.).
Sprzedaż tygodników
Create bar charts
(IKO, 21.03.2016)