Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zestawienie kanałów informacyjnych. Wyniki TVN 24, Republiki, TVP Info  |  Badanie: Widzom najbardziej brakowałoby Polsatu i TVN  |  Zmiana na stanowisku szefa newsroomu Biełsatu  |  Widownia serialu "Profilerka" w TVP 1  |  Nowy program w TVN Siedem  |  Kierownik redakcji w TVP Sport  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy Grupy Eurozet  |  Dyrektor marketingu i rozwoju w MWE Networks  |  Internetowy kanał dla seniorów Silver TV wraca  |  Oglądalność programu "Damy i wieśniaczki PL" w TTV  |  Sprzedaż pism popularnonaukowych Polityki  |  Subskrybenci Newsweek.pl wskażą okładkę  |  Portal Obronny organizuje  |  Wydawcy zamieszczają zastrzeżenia, by algorytmy AI nie wykorzystywały ich treści  |  Międzynarodowe procesy przetargowe Publicis  |  Awans w Grupie VIST  |  Sokołów ma nowe logo  |  Stagwell wyznacza swojego wiceprezesa na szefa agencji Allison Worldwide  |  Sam Kiley szefem działu międzynarodowego "The Independent"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Maj 16, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Fotografowie powinni dbać, aby ich wszystkie zdjęcia były podpisane

(fot. Piotr Król)

Paneliści konferencji "Prawa autorskie w pracy fotoedytora - teoria a praktyka", zorganizowanej przez miesięcznik "Press" i firmę Nikon Polska, podkreślali, jak ważne jest podpisywanie zdjęć. Mówili też o konsekwencjach wynikających z braku podpisów.

Anna Brzezińska-Skarżyńska, redaktor naczelna PAP Foto, zwróciła uwagę, że często sami autorzy zapominają podpisywać swoje zdjęcia imieniem i nazwiskiem. - Wielu fotografów nie dba o podpisywanie własnych zdjęć. Zauważalne jest to szczególnie wśród osób zajmujących się amatorsko fotografią. Nie szanują przez to naszego zawodu - mówiła Brzezińska-Skarżyńska. I dodała: - Nasze zdjęcia zawsze są podpisane imieniem i nazwiskiem autora oraz nazwą agencji. Co więcej, wprowadziliśmy kary. Za niepodpisane zdjęcie żądamy trzykrotności ceny wyjściowej - informuje Brzezińska-Skarżyńska, zaznaczając, że gazety niechętnie to respektują. Potrafią odpowiedzieć: "W takim razie nie będziemy u was kupować".
Marcin Janiszewski, szef agencji fotograficznej News Pix, Ringier Axel Springer Polska ocenił, że około połowa zdjęć trafiających do ich agencji nie jest podpisana. - Autorzy zdjęć notorycznie proszą, aby ich nie podpisywać. Anonimowość jest furtką, która pozwala nie przyznawać się do zdjęcia. Powodem może być obawa przed nieotrzymaniem akredytacji, co dotyczy np. fotografii z imprez z udziałem gwiazd - mówił Janiszewski.
Ewa Morgunow, fotoedytorka magazynu "Elle", przyznaje, że w redakcjach z powodu pośpiechu zdjęcia bywają podpisywane wyłącznie nazwą agencji. - Fotoedytorów jest coraz mniej i mamy naprawdę dużo pracy. Nie wynika to ze złej woli lub nieznajomości prawa autorskiego - mówiła Morgunow, zaznaczając, że od niedawna polskie agencje, idąc za przykładem zagranicznych, podejmują próby kodyfikacji podpisów zdjęć.
- Prawo do podawania swojego imienia i nazwiska nie podlega zrzeczeniu - podkreślał Krzysztof Pluta, prawnik z kancelarii Jakubowski Pluta i Wspólnicy. - Należy jednak pamiętać, że niepodpisane zdjęcie nie oznacza, że jego autor postanowił być anonimowy - dodał Pluta.

(IKO, 16.05.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.