Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Wydawca "Gazety Finansowej" z mniejszym zyskiem  |  Domino’s Pizza planuje przetarg  |  TVN liderem w grupach komercyjnych  |  Orkiestra Polskiego Radia ma nowego dyrektora  |  "Unboxing – Wielkie Otwarcie" od października w TVN  |  Archiwum Polskiego Radia  |  Grupa Infor rozstała się z dyrektorem  |  "MasterChef" z liczniejszą widownią  |  Archiwum PAP po akcji  |  Talk-show "Mówię Wam" w TVN  |  Arena Media agencją mediową  |  Euvic Media przeprowadzi kampanię  |  EssenceMediacom  |  Orange Polska ruszył z przetargiem  |  "Daily Mail" i "The Sun" zwalniają  |  "The New York Times" po pół wieku znów otwiera redakcję w Wietnamie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Kwiecień 12, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmienionym "Wysokim Obcasom" brakuje lekkości i zaskoczenia

Aneta Martynów

Redaktor naczelna zmienionych "Wysokich Obcasów" napisała we wstępniaku, że ich wydawca przeprowadził badania na czytelniczkach, z których wynika, że magazyn jest mądry, ale staromodny i smutny. Powiększono więc format, zmieniono layout, zderzono ze sobą szeryfowe i jednoelementowe czcionki. Teraz jest nowoczesny, ale nudny.

Na pierwszu rzut oka widać graficzny zamysł (okrągła numeracja pagin, okrągłe inicjały, zakończenia tekstu, belki, podpisy pod zdjęciami), lecz w połączeniu z układem dwuszpaltowym ciągnącym się przez cały magazyn i tym samym garniturem czcionek bez rozróżnienia na działy - wygląda monotonnie. Mimo krągłości nijak nie kojarzy się z magazynem kobiecym. Brak w nim lekkości i zaskoczenia. To może być magazyn dla każdego i o wszystkim.
W numerze po zmianach wystarczy popatrzeć na schematyczność i bezpłciowość stron 36-37. Gdyby zdjęcia kobiet pracujących na platformach podmienić na zdjęcia ciężarówek, też by pasowały. Z zapowiadanych zmian strukturalnych zauważyć można tylko felieton Doroty Wellman (czyli będzie bez ogródek) i Domowy Klub Obiadowy Igora Nazaruka (potrawy zapewne smaczne, ale koncepcji i jakości zdjęć kompletnie nie rozumiem).
Podoba mi się okładka. W przeciwieństwie do pism płatnych wydawca może sobie pozwolić na odważniejsze zabiegi graficzne i oszczędniejsze tytuły, bo okładka nie musi tu spełniać roli naganiacza do zakupu. Może pełnić rolę manifestu, podkreślać linię programową pisma lub po prostu intrygować. (zebr. IKO)

(12.04.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.