Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: OPINIE

Dodano: Luty 05, 2013

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmiany w zarządzie nie zachwieją Agorą, bo jeszcze o ile gorzej może być?

 Gdy rada nadzorcza oddelegowuje kogoś ze swojego składu do nadzorowania prac zarządu, tak jak to miało miejsce w przypadku Agory, to jest to ewidentne podważenie kompetencji zarządu albo utrata zaufania do tego co on robi.

 Prezes Piotr Niemczycki natrafił na szalenie niefortunny okres w dziejach Agory. Nie jest winny wysokości przychodów w starej części Agory. Zmagał się ze spadkami na rynku reklamy i z załamaniem sprzedaży egzemplarzowej dzienników. Z drugiej strony, trzeba głośno powiedzieć, że Niemczycki kontrolował koszty w spółce. Zna organizację od podszewki i jeśli spojrzy się na rachunek zysków i strat, to nie można mu wiele zarzucić – robił, co mógł.
Odrębną kwestią jest postrzeganie Agory jako spółki bardziej misyjnej niż komercyjnej. Wiele przedsięwzięć, które się rodzą wewnątrz spółki i wychodzą na świat, my analitycy odbieramy jako projekty niszowe, bardziej ambitne, niż komercyjne. Można było tak robić w czasach dwucyfrowych wzrostów sprzedaży egzemplarzowej "Gazety Wyborczej" i czasach dobrej koniunktury w branży reklamowej. Gdy trendy się odwróciły trzeba było spoglądać w stronę łapania przychodów, a nie tylko cięcia kosztów. Dlatego akcjonariusze spółki są niezadowoleni.
Daleki jestem od tego, że zmiany w zarządzie zachwieją Agorą, bo jeszcze o ile gorzej może  być? W strukturze przychodów Agory i udziałów w wyniku EBITDA jej media tradycyjne mają jeszcze szalenie duży udział. Ale jeśli spojrzymy na ich udział w zyskach w perspektywie przykładowo dwóch lat, to ich udział jest coraz mniejszy. Stabilność biznesu Agory ratują kina, ale czy na tej jednej nodze spółka ustoi?  Agora jest jeszcze obecna w każdym segmencie mediów, ma jeszcze zaplecze dziennikarskie. Czy to nie jest jednak ostatni dzwonek na monetyzację tego potencjału?

Piotr Owdziej, analityk rynku akcji KBC Securities

(05.02.2013)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.