Sroka w ”Gazecie Prawnej” rzuci wyzwanie konkurencji
Od 1 sierpnia Jarosław Sroka jako zastępca redaktora naczelnego ”Gazety Prawnej” (Grupa Wydawnicza Infor SA) odpowiada za dział ekonomiczny tego dziennika.
Sroka był ostatnio (od października 2004 roku do końca stycznia br.) naczelnym tygodnika ”Newsweek Polska” (Axel Springer Polska). Złożył rezygnację, a jej oficjalny powód to rozbieżności co do koncepcji rozwoju tytułu między nim a Tomaszem Wróblewskim, dyrektorem wydawniczym „Newsweeka” (wcześniej oraz obecnie – redaktorem naczelnym) i miesięcznika „Forbes Polska”. Wcześniej przez kilka lat Sroka kierował ”Pulsem Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego przyjście do ”Gazety Prawnej” (zapowiadaliśmy je już pod koniec czerwca) związane jest z gruntownymi zmianami, jakie ma przejść wkrótce dział gospodarczy, a do końca roku również cały dziennik. Sroka na razie nie zdradza żadnych szczegółów. – Na pewno dział gospodarczy stanie się drugim filarem, na którym będzie opierała się ”Gazeta Prawna”. Ma ona być pełnokrwistą, konkurencyjną, rzetelną i aktualną gazetą gospodarczą – powiedział ”Presserwisowi”. Z naszych informacji wynika, że część ekonomiczna, ukazująca się w osobnym grzbiecie jako ”Gazeta Gospodarcza”, ma zwiększyć objętość (obecnie liczy 12 stron) i być kompletnym źródłem informacji na temat gospodarki – z analizami, komentarzami, dodatkami tematycznymi. W ten sposób wydawca chce zmienić wizerunek gazety z poradnikowej (ze względu na charakter działu prawnego) na opiniotwórczą, skierowaną także do menedżerów najwyższego szczebla. Dzięki temu – jak się dowiedzieliśmy – zamierza konkurować na rynku z ”Pulsem Biznesu” i „Rzeczpospolitą”. Średnia sprzedaż ”Gazety Prawnej” w maju br. wyniosła 82 241 egz. (dane ZKDP).(MF, 04.08.2005)
