Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 19, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zmiana Ery na T-Mobile będzie kosztować tyle, co Idei na Orange

Rebranding Ery na T-Mobile może kosztować tyle samo co marki Idea na Orange - twierdzą specjaliści rynku telekomunikacyjnego. Dostrzegają jednak w tej zmianie więcej plusów niż minusów.

Do rebrandingu ma dojść w tym roku. Pod koniec ub.r. Deutsche Telekom (właściciel marki T-Mobile) poinformował o przejęciu 100 proc. udziałów Polskiej Telefonii Cyfrowej (operator sieci Era). Zmiana nazwy Idea na Orange w 2005 roku wedle rynkowych analityków pochłonęła około 100 mln zł. Najwięcej w rebrandingu Ery będą kosztować działania marketingowe i kampania wizerunkowa. Przedstawiciele PTC na razie nie zdradzają terminu przeprowadzenia rebrandingu, nie ujawniają też, która z agencji reklamowych będzie odpowiedzialna za wprowadzenie na rynek nowej marki. W grudniu ub.r. przetarg reklamowy PTC wygrała agencja G7 (w zakresie ATL dla marek: Era, Tak Tak, Heyah i Blueconnect) i Saatchi & Saatchi (zajmuje się rynkiem biznesowym i marką Era Biznes). - Z tymi agencjami teraz pracujemy i takich informacji mogę jedynie udzielić – mówi krótko Paweł Szarkowski, dyrektor biura marketingu usług abonamentowych w PTC. Jeśli dojdzie do rebrandingu, z rynku zniknie marka Era, która według rankingu Marqa publikowanego przez dziennik "Rzeczpospolita" w 2009 była piątą najcenniejszą marką w Polsce (a drugą telekomunikacyjną - po Telekomunikacji Polskiej). Jej wartość wyceniano na ponad 1,5 mld zł. - Żal nam będzie marki, ale korzyści z tej zmiany jest więcej. Operator zyska dostęp do globalnych technologii T-Mobile, badań, będą spójne globalne kampanie reklamowe – mówi Magdalena Borowik, research analyst IDC Polska (firma zajmująca się badaniem rynku teleinformatycznego). Zdaniem Tomasza Kulisiewicza, eksperta rynku telekomunikacyjnego, analityka firmy doradczej Audytel, marka Era była już przestarzała, rebranding będzie dla niej dobrym ożywieniem. – Sądzę, że T-Mobile będzie mocno komunikował w działaniach reklamowych, że nowa marka jest światowym, międzynarodowym brandem – mówi Kulisiewicz. Inni operatorzy nie czują się z tego powodu zagrożeni. - Orange sama jest globalną marką. Szanujemy, ale nie obawiamy się konkurencji, którą dobrze znamy. Dalej chcemy być liderem na polskim rynku i najlepszą ofertą przekonywać do siebie klientów - mówi Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP. W pierwszej połowie ub.r. PTC wydała na reklamę ATL 219,8 mln zł (dane cennikowe Kantar Media). Po Polkomtelu SA (Plus, Simplus, 36.6) oraz PTK Centertel (Orange) jest trzecim graczem na rynku telekomów.

(RYD, 19.01.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.