Wydanie: PR CHECK 2023
HILL & KNOWLTON
ZARZĄD HILL & KNOWLTON: Grzegorz Szczepański, CEO, Magdalena Banasik, Consumer Comms Practice director, head of Creative Services, Edyta Mańturzyk, CFO, Magdalena Załubska-Król, director, New Economy Practice, Zofia Smełka-Leszczyńska, chief creative strategist, Bartek Szymeczko, director, Content+Publishing, Jarosław Sutarzewicz, director, Public Affairs & Defense, Alicja Lewandowska- Wolińska, Client Service & Corporate Practice director
Prezes: Grzegorz Szczepański
Adres i kontakt:
plac Konesera 11
03-736 Warszawa
Zakres usług:
• strategia korporacyjna i stakeholder engagement
• kreacja w rozwiązaniach PR
• strategie content+publishing
• advocacy & policy communications
• issue management i komunikacja kryzysowa, w tym zwalczanie dezinformacji w odniesieniu do firmy / marki lub sektora
• transaction communications
• international validation (skalowanie lokalnych biznesów na rynki międzynarodowe)
Nasi klienci w 2022 roku:
• Boeing
• Biedronka – Jeronimo Martins Polska
• Meta
• Pfizer
• Shell
• Westinghouse
Organizacje branżowe, do których firma należy:
• Związek Firm Public Relations
• International Communications Consultancy Organisation
FINANSE (w tys. zł)
Przychody ogółem w 2022 i odpowiednio w 2021 roku:
2022 r.: 27 671
2021 r.: 19 078
Zysk netto w 2022 i odpowiednio w 2021 roku:
2022 r.: 2 295
2021 r.: 845
Fee income w 2022 i odpowiednio w 2021 roku:
2022 r.: 14 219
2021 r.: 11 882
Zatrudnienie ogółem w 2022 i odpowiednio w 2021 roku:
2022 r.: 59
2021 r.: 56
OSIĄGNIĘCIA
Nagrody za projekty PR w konkursach w 2022 roku:
• „Powrót z depresji” – rewolucyjny pod względem kreacji projekt w obszarze leczenia depresji lekoopornej, nagrodzony SABRE Award EMEA 2023 w kategorii Pharmaceutical: RX, a także trzema statuetkami w Konkursie Złote Spinacze, w tym Złotą w kat. Content Marketing.
Sukcesy firmy w 2022 roku:
• W 2022 roku do zespołu Hill & Knowlton dołączyła Magdalena Banasik, dwukrotna laureatka Cannes Lions i wcześniejsza head of creatives K2, żeby poprowadzić zespół Consumer Comms i wzmocnić kompetencje kreatywne agencji. Wraz z przyjściem Magdaleny zakończył się proces budowy Warsaw Innovation+Creative Hub, wewnętrznej struktury odpowiadającej za tworzenie strategii kreatywnych i realizację kampanii PR w wymiarze 360º dla klientów agencji w Polsce i regionie Europy. Zespołem, do którego prócz Magdaleny należą Bartek Szymeczko, head of Content, i Łukasz Malanowski, Head of studio, kieruje Zofia Smełka-Leszczyńska, chief creative strategist Hill & Knowlton. To obecnie najmocniejszy team kreatywny wśród polskich agencji PR. Próbą możliwości tego zespołu była kampania „Powrót z depresji”, nagrodzona w Polsce i w największym międzynarodowym konkursie branżowym SABRE Awards.
• We wrześniu 2022 roku powołaliśmy nowy dział: New Economy Practice. Łączy on kompetencje i doświadczenia dwóch funkcjonujących wcześniej w agencji zespołów: Technology i Financial Services. Pracami zespołu kieruje Magdalena Załubska-Król, wybitna specjalistka w dziedzinie technologii innowacji i strategii transakcyjnych. Zespół realizuje projekty komunikacyjne w obszarach technologii, finansów, fintech i cybersecurity, zarówno dla dojrzałych organizacji (w tym z podmiotów rynku kapitałowego), jak i dynamicznych scale-upów. Te ostatnie wspiera w szczególności w obszarze international validation, czyli w procesach wsparcia komunikacyjnego skalowania biznesów innowacyjnych na inne rynki europejskie. W 2022 roku z sukcesem wspierał np. wejście Mindgram na rynek hiszpański.
• W 2022 nasza agencja wspierała też dwa najważniejsze z punktu widzenia bezpieczeństwa energetycznego Polski projekty, czyli Baltic Pipe i dostawcę technologii dla pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce.
Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter