TVN liczy na 200 mln zł z telesprzedaży

Grupa TVN spodziewa się, że w piątym roku po kupnie spółki Mango Media osiągnie ok. 200 mln zł przychodów z telesprzedaży, a EBITDA wyniesie 60 proc.
Zarząd TVN-u zapowiedział na wczorajszej konferencji prasowej m.in. wprowadzenie ramówki tematycznej kanału Mango ze stałymi pozycjami (np. przecena dnia) oraz programów na żywo - w 2008 roku będzie to godzina dziennie, a docelowo kilka godzin. Ponadto TVN zamierza poprawić jakość emitowanych materiałów, planuje szkolenia dla prezenterów Mango i chce zatrudnić w kanale ok. 100 osób. W ub.r. przychody Mango z telesprzedaży wyniosły ok. 12 mln zł, natomiast od stycznia do kwietnia br. – już 8 mln zł. Rentowność wyniosła kilkanaście procent. – To bardzo dynamiczny rynek – ocenia Olgierd Dobrzyński, członek zarządu TVN-u odpowiedzialny za rozwój biznesu. Przychody Mango 24 z reklam są na poziomie 40-50 proc. wpływów z telesprzedaży. – Naszymi klientami są przede wszystkim banki i instytucje finansowe – mówi Maciej Bukowski, szef i poprzedni właściciel firmy. W Mango 24 reklamują się np. mBank, Eurobank, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe Hestia, pośrednik kredytowy Żagiel. Kanał sprzedaje spoty 10-minutowe. Miesięczna kampania kosztuje 100 tys. zł (8 emisji dziennie). Oprócz 24-godzinnego kanału telezakupowego, docierającego do ok. 5 mln abonentów platform cyfrowych (Cyfrowy Polsat, Cyfra+, N) i sieci kablowych (UPC Polska, Vectra, Multimedia Polska, Aster i Toya), Mango ma także programy w TVN-ie i TV Trwam. – Mango nie zniknie z naszej głównej anteny – zapowiada Piotr Walter, prezes TVN-u. Rozmowy z TV Trwam trwają. - W przyszłości wprowadzimy nowe kanały dystrybucji Mango: Internet, telefonię komórkową i usługę wideo na żądanie – zapowiada Olgierd Dobrzyński. Spółkę Mango Media Doroty i Macieja Bukowskich TVN kupił w ub. tygodniu za 13 mln euro. Szefem Mango pozostanie Maciej Bukowski, będzie współpracował z członkiem zarządu TVN-u Olgierdem Dobrzyńskim.(RUT, 29.05.2007)
