Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 08, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kupno Warner Bros. Discovery przez Netflixa najdroższą transakcją dekady

Netflix ma przejąć od Warner Bros. Discovery studia filmowe i biznes streamingowy (fot. Brad Weaver/Unsplash.com)

Przejęcie przez Netflixa koncernu Warner Bros. Discovery za 82,7 mld dol. ma być największą transakcją w branży technologicznej ostatniej dekady – ale dopiero po domknięciu i zawarciu zgód przez organy regulacyjne, co ma zająć od 12 do 18 miesięcy.

Agencja Reutera uparcie podaje kwotę 72 mld dol. Ale nawet w takim przypadku byłaby to pozycja numer 1, bo najdroższa do tej pory transakcja, a więc kupno przez The Walt Disney Company wytwórni filmowej 21th Century Fox miała kosztować tylko 71 mld dol.

Czytaj też: Branża komentuje przejęcie WBD przez Netflixa. Właściciela na razie nie zmieni TVN

Oto czołowa dwudziestka największych transakcji w branży w ostatniej dekadzie (a w zestawieniu Reutera nawet 11 ostatnich lat – w miliardach dolarów):

  • Netflix – kupno Warner Bros. Discovery – 82,7 mld dol. (grudzień 2025 roku, ale finalizacja oczekiwana w 2026 lub 2027);
  • Walt Disney – 21th Century Fox – 71,0 (marzec 2019);
  • Broadcom – VMare – 69,0 (listopad 2023);
  • Microsoft – Activision Blizzard – 69,0 (listopad 2023);
  • Dell Technologies – EMC Corp – 67,0 (wrzesień 2016);
  • Elon Musk – Twitter – 44,0 (październik 2022);
  • Avago Technologies – Broadcom – 37,0 (luty 2016);
  • International Business Machines – Red Hat – 34,0 (lipiec 2019);
  • Alphabet – Wiz – 32,0 (ma nastąpić w 2026);
  • Cisco – Splunk – 28,0 (marzec 2024);
  • Salesforce – Slack Technologies – 27,7 (czerwiec 2021);
  • Microsoft – LinkedIn – 26,2 (grudzień 2016);
  • T-Mobile US – Sprint – 23,0 (kwiecień 2020);
  • Meta Platforms – WhatsApp – 22,0 (październik 2014);
  • Charter Communications – Cox Communications – 21,9 (nie określono);
  • Broadcom – CA Technologies – 19,0 (listopad 2018);
  • Salesforce – Tableau – 15,7 (sierpień 2019);
  • Rogers Communications – Shaw Communications – 14,9 (kwiecień 2023);
  • Amazon.com – Whole Food Market – 13,7 (sierpień 2017);
  • Verizon – Frontier – 9,6 (oczekiwana w 2026).
Press

Spośród transakcji sfinalizowanych największą pozostaje kupno przez koncern Disneya wytwórni 21th Century Fox za 71 mld dol. (screen: Reuters.com)

Czytaj też: KE nałożyła na platformę X 120 mln euro kary. Musk chce rozwiązania Unii Europejskiej

(MAC, 08.12.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.