Co piąty klient płatnej telewizji rozważał rezygnację z abonamentu. Nowe badanie
Rozważający cord-cutting klienci pay TV to częściej osoby młode (fot. Pexels.com)
22 proc. klientów płatnej telewizji brało pod uwagę na przestrzeni ostatniego roku możliwość rezygnacji z oferty operatora – pokazuje tegoroczna edycja "Projektu Cyfrowizja", cyklicznego badania WPP Media. To wzrost z 20 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Rozważający cord-cutting klienci pay TV to częściej osoby młode, z miast, ze zdecydowaną nadreprezentacją rodziców dzieci w wieku 2-12 lat. Wśród powodów najczęściej wymieniali cenę (35 proc.). Twierdzą też, że rzadko oglądają telewizję, kontestują jakość oferty i powołują się na alternatywę w postaci bezreklamowego płatnego streamingu.
TVN 24 najmocniej trzyma klientów
"To łączy się z faktem, że cord-cutting najczęściej rozważają posiadacze 2 lub więcej subskrypcji w takich serwisach, jak Netflix, HBO Max czy Prime Video. Z jednej strony, spora część klientów operatorów chwali sobie opcję zakupu subskrypcji za ich pośrednictwem, z drugiej strony – dla części klientów Netflix i spółka stają się alternatywą dla oferty operatorów" – tłumaczą autorzy badania.
Czytaj też: Republice ubyło reklamodawców. Stacja Sakiewicza ma ich mniej niż wPolsce24
Stacjami, które najmocniej trzymają dziś klientów płatnej telewizji przy ofercie swojego operatora, są: TVN 24 (25 proc.), National Geographic (23 proc.), HBO (22 proc.), Canal+ (20 proc.), Polsat Sport (19 proc.), Discovery Channel (19 proc.), Polsat Film (18 proc.) i Eurosport (17 proc.).
Z badania wynika również, że 20 proc. odbiorców naziemnej telewizji rozważało na przestrzeni ostatniego roku zakup abonamentu u operatora pay TV (wzrost z 18 proc.). Najczęściej były to osoby młode (przed 34. rokiem życia) i mieszkańcy mniejszych miast. Ponad połowa brała pod uwagę kablówkę albo IPTV jako dostawcę płatnych kanałów, a co piąty – serwis do oglądania telewizji na żywo przez internet (jak WP Pilot, Megogo czy Sweet TV).
Badania "Projekt Cyfrowizja 9" realizowane było przez WPP Media we wrześniu 2025 roku metodą CAWI wśród telewidzów z dostępem do sieci i powyżej 16. roku życia. Próba wyniosła 1542 osoby.
Czytaj też: W listopadzie Polsat liderem w 4+. TVN prowadził w grupie komercyjnej 16-59
(KOZ, 08.12.2025)










