UODO zatwierdził kodeks postępowania dla agencji badawczych
Kodeks przygotowany przez OFBOR został zatwierdzony przez UODO 24 listopada (fot. materiały prasowe)
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych tydzień temu zatwierdził Kodeks postępowania dotyczący przetwarzania przez agencje badawcze danych osobowych.
Kodeks został przygotowany przez Organizację Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) we współpracy z Kancelarią Osiej i Partnerzy.
Czytaj też: W KRS zarejestrowanych jest 60 tys. agencji reklamowych. Lekkie spowolnienie
To trzeci w Polsce kodeks postępowania zgodny z RODO, a zarazem pierwszy w Europie dokument dla całej branży badań rynku i opinii. Obejmuje badania ilościowe i jakościowe, wzmacnia ochronę danych uczestników, zwiększa przejrzystość procesów i odpowiedzialność realizatorów badań.
Jak podkreśla Alina Lempa, prezeska OFBOR i agencji IQS, transparentne reguły, skuteczny nadzór oraz pełna zgodność z RODO mają stać się istotnym atutem dla klientów, gwarantując im bezpieczeństwo w obszarze przetwarzania danych. Już kilkanaście największych firm badawczych zgłosiło zamiar przestrzegania zapisów Kodeksu. Są one gotowe poddać się audytowi przeprowadzonemu przez akredytowany podmiot monitorujący. Akredytację podmiotu monitorującego przestrzeganie Kodeksu otrzymała spółka Omni Modo.
Czytaj też: DDB Warszawa i DDB Basket przejdą rebranding i wejdą w struktury TBWA
(MS, 03.12.2025)










