DDB Warszawa i DDB Basket przejdą rebranding i wejdą w struktury TBWA
Omnicom zdecydował o wzmocnionej roli sieci TBWA - jednej z najbardziej rozpoznawalnych globalnych marek kreatywnych (fot. materiały prasowe)
Od przyszłego roku działać będzie Omnicom Advertising Group Poland. Grupa wspierać będzie wszystkich klientów Omnicom i dawnego Interpublic. DDB Warszawa i DDB Basket przejdą rebranding i wejdą w struktury TBWA, a w grupie pojawi się jeszcze agencja BBDO.
W zeszłym tygodniu Omnicom sfinalizował przejęcie Interpublic Group (IPG), tworząc największą grupę marketingową i reklamową na świecie, z przychodami ponad 25 mld dol. Fuzja ta ma bezpośredni wpływ na polski rynek - grupa kierowana przez Pawła Kastorego i Szymona Gutkowskiego staje się hubem Omnicom Advertising Group w regionie.
Połączone zasoby Omnicomu i IPG zapewniają dostęp do najszerszego na rynku ekosystemu mediowego, zaawansowanej technologii, danych i narzędzi AI.
- Przejęcie przez Omnicom holdingu Interpublic otwiera przed nami nowy rozdział. W obecnym świecie najwięksi mają niezbędne zasoby, talenty, dane i technologie, aby wspierać ambitne marki. Dlatego od przyszłego roku będziemy działać jako Omnicom Advertising Group Poland i wspierać wszystkich klientów Omnicom i dawnego Interpublic. DDB Warszawa i DDB Basket wejdą w struktury TBWA, a w naszej grupie pojawi się jeszcze agencja BBDO - wyjaśnia Paweł Kastory, prezes Grupy DDB w Polsce.
"Polska agencja jest klejnotem w koronie Omnicom Advertising. Połączenie sprawi, że staną się jeszcze silniejsi. Będą teraz reprezentować większą firmę Omnicom jako centrum w tej części świata" - podkreśla Glen Lomas, CEO Omnicom Advertising Europe.
Omnicom zdecydował o wzmocnionej roli sieci TBWA - jednej z najbardziej rozpoznawalnych globalnych marek kreatywnych. DDB Warszawa odegra kluczową rolę w tym procesie.
- Omnicom postanowił, że TBWA, agencja pracująca globalnie dla Apple i w wielu krajach również dla McDonald's, obejmie wiodącą rolę. Skoro zmiany są nieuchronne, to chcemy być w awangardzie i grać w światowej lidze - mówi Szymon Gutkowski, dyrektor generalny DDB Warszawa. - Dla naszych klientów chcemy być przyszłością reklamy i chcemy ją razem z nimi kształtować. Mamy w Polsce olbrzymie osiągnięcia. To dobry czas na kolejny etap. Dlatego DDB Warszawa w przyszłym roku wzmocni nowe TBWA, stając się hubem TBWA w tej części Europy - dodaje Gutkowski.
"W TBWA chcemy budować najlepsze zespoły globalne i regionalne. Polski zespół kreatywny, strategiczny i zarządzający jest najsilniejszy w tej części Europy i bardzo się cieszę, że dołącza on teraz do mojego zespołu" - dodaje Erin Riley, Global CEO TBWA. (AMS)
(AMS, 01.12.2025)










