Agencja Przestrzeń z mniejszym zyskiem, pomimo wzrostu przychodów w 2024 roku
Agencja Przestrzeń reinwestuje zyski w kolejne projekty rozwojowe
Według KRS agencja Przestrzeń w 2024 roku miała 14,5 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży, które wyniosły 26,7 ml zł (rok wcześniej było to 23,5 mln zł). Jednocześnie zysk netto zmalał o ponad połowę, czyli o 52 proc. – z 76 tys. zł w 2023 roku, do 35,9 tys. w 2024.
Igor Zajda, współzałożyciel i prezes zarządu Przestrzeni, zmniejszenie zysków tłumaczy kosztami rozwoju. – Agencja intensywnie reinwestuje zyski w projekty rozwojowe, wprowadzając na rynek kolejną spółkę partnerską – Sedno, agencję badawczo-strategiczną. A także wspierając rozwój kluczowych kompetencji w pozostałych agencjach w ramach grupy, np. poprzez rozwój działu influencer marketingu w Polocie czy działań performance marketingowych w Rozgłosie – tłumaczy Zajda.
Czytaj też: Jakub Kessler zastępuje Marka Sworowskiego na stanowisku dyrektora marketingu Porsche Polska
Agencja przeprowadziła ponadto w 2024 roku reorganizację działu kreacji, gdzie wydzielono dwie grupy kreatywne, zainwestowano także we własne zaplecze digital, a zatrudnienie wzrosło z 70 do 78 osób. Koszty operacyjne agencji wzrosły o 15,6 proc. (z 23,1 mln zł w 2023 roku do 26,7 mln zł w 2024 roku).
W 2024 roku portfolio agencji Przestrzeń powiększyło się o obsługę takich klientów, jak m.in. Electrolux, ZondaCrypto, Danone, Dawtona, Oponeo czy Vistula.
Czytaj też: Czterodniowy tydzień pracy w reklamie? Zdaniem szefów to na razie niewykonalne
(AMS, 20.08.2025)










