Na reklamę kinową w pierwszym półroczu najwięcej wydały media. Dane Kantara
Media wydały na reklamę w kinach o 7,88 proc. mniej niż rok wcześniej (fot. Pexels.com)
W pierwszym półroczu 2025 roku – podobnie jak rok wcześniej – sektorem, który wydał najwięcej na reklamę kinową, były media.
Z danych cennikowych firmy Kantar Media (nieuwzględniających rabatów) wynika, że wartość działań reklamowych firm mediowych w kinach w pierwszym półroczu wyniosła 280,35 mln zł i była o 7,88 proc. niższa niż w pierwszym półroczu 2024 roku.
Czytaj też: Rynek reklamy wideo wzrósł w pierwszym półroczu 2025 roku o 6,7 proc.
Drugą czołową branżą były firmy motoryzacyjne, które wydały 228,21 mln zł (o 20,61 proc. więcej). Trzecie miejsce należało do sektora żywności – jego wydatki na reklamę kinową wyniosły 187,81 mln zł.
W pierwszym półroczu 2024 roku trzecim najwięcej wydającym sektorem był handel, który na reklamę kinową przeznaczył wtedy 173,37 mln zł.
Czytaj też: Czterodniowy tydzień pracy w reklamie? Zdaniem szefów to na razie niewykonalne
(MS, 19.08.2025)










