Ponad 16 mln widzów oglądało wygraną Angielek w finale Euro w BBC i ITV. BBC z największą widownią w 2025 roku
W finale męskiego Euro angielscy piłkarze przegrali z Hiszpanią, więc radość z rewanżu pań była tym większa (screen: YouTube/BBC Newsround)
Ponad 16 mln widzów w Wielkiej Brytanii oglądało w niedzielę obronę tytułu mistrzyń Europy przez piłkarki Anglii i ich finałową wygraną po serii rzutów karnych z Hiszpanią. To nieco ponad milion mniej niż w finale w 2022 roku – wtedy mecz oglądało 17,4 mln osób.
BBC ogłosiło, że mecz z mistrzyniami świata, Hiszpanią, obejrzało w szczycie 12,2 mln widzów, a na ITV 1 oglądało go 4,2 mln.
Czytaj też: BBC adaptuje na serial sztukę "Dear England" o piłkarskiej reprezentacji Anglii
Nie jest to jednak rekord, bo finał Euro 2022 przeciwko Niemkom, transmitowany wyłącznie na BBC One, obejrzało 17,4 mln widzów. W tym roku finał był jednocześnie pokazywany na ITV.
ITV miał 25 proc. udziału w oglądalności finału wyłącznie za pośrednictwem telewizji, ale najwyższą u tego nadawcy w 2025 roku odnotowano podczas półfinału Anglii z Włochami, gdzie szczyt był na poziomie 10,2 mln.
Wzrost zaangażowania dotyczył większości brytyjskich mediów w porównaniu z poprzednimi Mistrzostwami Europy. Ponad 1,1 mln widzów śledziło transmisję za pośrednictwem BBC Sounds, relacji na żywo w Radio 5 Live i 5 Sports Extra – o 122 proc. więcej niż w 2022 roku.
Czytaj też: Ekspert piłkarski Marek Wasiluk zadebiutował w Polsat Sport. Dotychczas pracował w TVP
10,1 mln zarejestrowanych kont uzyskało dostęp do treści z turnieju we wszystkich cyfrowych serwisach BBC, co stanowi wzrost o 15 proc. Dotyczy to również treści z iPlayera, Sounds oraz strony internetowej i aplikacji BBC Sport.
Konta BBC w mediach społecznościowych odnotowały łącznie 231 mln wyświetleń podczas całego turnieju, z czego ponad 100 mln pochodziło z profilu BBC na TikToku.
Czytaj też: Plagiator bez powodu. Byli u bram dziennikarskiej kariery, ale się zatracili
(MAC, 29.07.2025)










