Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Lipiec 13, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Średnie wynagrodzenie w Polskim Radiu wzrosło o 7,5 proc. w 2024 roku

Kadra kierownicza wyższego szczebla w Polskim Radiu zarabiała średnio 20,6 tys. (fot. materiały prasowe)

W 2024 roku średnia miesięczna płaca brutto w Polskim Radiu wzrosła o 7,5 proc. w porównaniu z 2023 rokiem. W spółce pracowało o 3,9 proc. mniej osób niż rok wcześniej.

Polskie Radio w sprawozdaniu z działalności zamieszczonym w Krajowym Rejestrze Sądowym podało, że średnie wynagrodzenie w spółce wynosiło 11,5 tys. zł brutto, podczas gdy w 2023 roku (dane za okres 1 stycznia – 26 grudnia) – 10,7 tys. zł.

"Ograniczenie działalności do niezbędnego minimum"

Kadra kierownicza wyższego szczebla zarabiała średnio 20,6 tys. miesięcznie (o 8,9 proc. więcej), kadra kierownicza niższego szczebla – 13,2 tys. (o 5,1 proc. więcej). Zaś średnia płaca dziennikarzy to było 14,1 tys. (wzrost o 5,6 proc.).

Czytaj też: Radio Track: Grupa RMF i Grupa ZPR Media zwiększyły słuchalność w pierwszej połowie roku

W Polskim Radiu na koniec 2024 roku pracowało 1185 osób, tj. o 48 mniej niż na koniec 2023 roku (spadek o 3,9 proc.).

"Zmniejszenie się stanu zatrudnienia było wynikiem optymalizacji procesów, zmian organizacyjnych oraz ograniczeniem działalności do niezbędnego minimum w związku z prowadzoną likwidacją Spółki" – podano w sprawozdaniu.

Jak informowaliśmy, w 2024 roku Polskie Radio – pozbawione większości wpływów abonamentowych – uzyskało 379,9 mln zł przychodów, co oznaczało spadek o 9 proc. w porównaniu z 2023 rokiem. Spółka zanotowała w zeszłym roku 15 mln zł straty.

Czytaj też: Pluszowy krzyż Republiki. Dziennikarze niechętnie przyznają, że powinno się ją wpuszczać

(KOZ, 13.07.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.