Radio Track: Grupa RMF i Grupa ZPR Media zwiększyły słuchalność w pierwszej połowie roku
Grupa RMF zwiększyła przewagę nad Grupą Eurozet pod względem udziału w czasie słuchania (fot. materiały prasowe)
W pierwszej połowie 2025 roku Grupa RMF i Grupa ZPR Media zwiększyły udział w czasie słuchania w porównaniu z pierwszej połową 2024 roku.
Jak wynika z badania Radio Track, realizowanego przez Kantar i Adres:Media, lider rynku radiowego – Grupa RMF – osiągnął 35,6 proc., co oznacza wzrost z 35,1 proc. rok wcześniej. Grupę RMF tworzą ogólnopolskie RMF FM – 29,7 proc. (wzrost z 29,3 proc.), sieć RMF Maxx – 3,3 proc. (spadek z 3,5 proc.), ponadregionalne RMF Classic – 1,5 proc. (wzrost z 1,4 proc.), ale też Radio Gra, Radio Jura, Radio 90 i Radio Alex.
Grupa Eurozet zmniejszyła słuchalność z 27 proc. do 26,1 proc. W jej skład wchodzą ogólnopolskie Radio Zet – 15 proc. (spadek z 15,1 proc.), ponadregionalne Antyradio – 2,3 proc. (spadek z 2,5 proc.) i Tok FM – 2,2 proc. (spadek z 2,9 proc.) oraz sieci Złote Przeboje – 2,6 proc. (bez zmian), Radio Pogoda – 1,1 proc. (bez zmian), Meloradio – 0,8 proc. (spadek z 1,1 proc.), Rock Radio – 0,4 proc. (bez zmian), Chillizet – 0,3 proc. (wzrost z 0,2 proc.), jak również część stacji Radia Plus.
Zobacz także: Z początku miało być skromniej. Wywiad z Jerzym Sosnowskim, współtwórcą Radia Nowy Świat
Łączny udział rozgłośni Grupy ZPR Media zwiększył się z 12,8 proc. do 13,4 proc. Do grupy należą sieci Eska – 7,2 proc. (wzrost z 7,1 proc.) i Eska2 – 1,1 proc. (wzrost z 0,9 proc.), ponadregionalne Vox FM – 3,2 proc. (wzrost z 2,9 proc.) i Eska Rock – 0,6 proc. (wzrost z 0,4 proc., kiedy nadawało jeszcze Muzo.fm, a Eska Rock była tylko w Warszawie), jak również część stacji Radia Plus.
Udział Polskiego Radia w czasie słuchania zmniejszył się z 8,5 proc. do 7,9 proc. Wyniki publicznego radia obejmują Jedynkę – 4,1 proc. (spadek z 4,8 proc.), Dwójkę – 0,5 proc. (spadek z 0,6 proc.), Trójkę – 2,3 proc. (wzrost z 2,1 proc.) i Polskie Radio 24 – 0,6 proc. (bez zmian) oraz stacje cyfrowe: Czwórkę, Radio Kierowców, Radio Chopin i Polskie Radio Dzieciom.
Regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium 17 miały 4,7 proc. udziału w czasie słuchania (bez zmian), Radio Maryja – 2,2 proc. udziału (wzrost z 2 proc.), a Radio Wnet – 0,6 proc. (bez zmian).
(KOZ, 11.07.2025)










