Prezes Eurozetu: kampanie reklamowe miały istotny wpływ na wzrost słuchalności Radia Zet

– Radio Zet na pewno będzie przez nas nadal promowane – zapowiedział Maciej Strzelecki, prezes Grupy Eurozet (fot. materiały prasowe)
Kampanie reklamowe miały istotny wpływ na wzrost słuchalności Radia Zet – przyznaje Maciej Strzelecki, prezes Grupy Eurozet i członek zarządu Agory. Według danych Kantar Media w ciągu ostatniego półtora roku nakłady na reklamy Radia Zet były dwa razy wyższe niż RMF FM. Obecnie trwa siódma kampania reklamowa Zetki od czasu przejęcia przez Agorę kontroli nad nadawcą.
Radio Zet w 2024 roku uzyskało 15,1 proc. udziału w czasie słuchania, co oznaczało wzrost z 13,8 proc. w 2023 roku. W 2022 roku wynik Zetki wynosił 13,2 proc., a w 2021 roku – 13,1 proc. (badanie Radio Track).
Kampanie Radia Zet w każdym kwartale
– Jesteśmy zadowoleni ze wzrostów słuchalności, które miały miejsce w zeszłym roku. Myślę, że na te wzrosty miało wpływ szereg czynników, między innymi prace nad produktem, ale na pewno istotny wpływ miały nasze działania marketingowe, w tym kampanie reklamowe – mówił podczas prezentacji wyników finansowych Agory Maciej Strzelecki w odpowiedzi na pytanie "Presserwisu". Nie chciał jednak ujawnić, czy w 2025 roku wydatki na reklamy Radia Zet będą wyższe niż w 2024 roku. – Radio Zet na pewno będzie przez nas nadal promowane – zapewnił.
Czytaj też: Spadki przychodów Agory większe w internecie niż w prasie. Raport finansowy
Po tym, jak pod koniec lutego 2023 roku Agora przejęła kontrolę nad Eurozetem, we wrześniu 2023 roku ruszyła kampania reklamowa "Tu się dzieje!". Od 2024 roku w każdym kwartale realizowana jest kolejna kampania Zetki. Siódma – pod hasłem – "Słuchaj razem z nami" – ruszyła w połowie maja 2025 roku.
"Wydatki na promocje są większe, ale pamiętajmy, że skala naszych kampanii to również efekt wykorzystania synergii w Grupie Agora" – mówił kilka miesięcy temu "Press" Adam Fijałkowski, wiceprezes Grupy Eurozet. "Mamy spójny marketing. Każda kampania jest przemyślana, często wynika z poprzedniej. To długofalowa strategia" – przekonywał.
Z danych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że od września 2023 roku do kwietnia 2025 roku cennikowa wartość reklam Radia Zet w telewizji, prasie, kinach i na outdoorze wyniosła 74,5 mln zł, a konkurencyjnego RMF FM – 36,1 mln zł.
Próba odzyskania utraconych słuchaczy Tok FM
Grupa Agora, prezentując wyniki finansowe za pierwszy kwartał, podała również, że liczba subskrypcji Tok FM Premium wzrosła o 33,2 proc. – z 39,5 tys. na koniec marca 2024 roku do 52,6 tys. na koniec marca 2025 roku. W samym pierwszym kwartale 2025 roku baza subskrybentów wzrosła o 19,3 proc.
Czytaj też: Reportażystka Kamila Litman rozstaje się z Radiem Łódź. Odchodzi po 14 latach
Maciej Strzelecki nie chciał podać, o ile wzrosły wpływy ze sprzedaży subskrypcji Tok FM Premium. – Przychody również rosną w ślad za wzrostem subskrypcji. Jest to wzrost istotny – zapewnił.
Prezes Grupy Eurozet odniósł się również do wprowadzenia dwa tygodnie temu nowej ramówki radia Tok FM. Jej celem jest odzyskanie części utraconych słuchaczy – tłumaczył Strzelecki. Słuchalność Tok FM spadła z 3,1 proc. w 2023 roku do 2,6 proc. w 2024 roku, a w okresie luty-kwiecień 2025 roku wyniosła 2,3 proc.
Segment radiowy Grupy Agora w pierwszym kwartale 2025 roku uzyskał 82,8 mln zł przychodów (wzrost o 4,9 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku), z czego 74,8 mln zł stanowiły wpływy ze sprzedaży reklamy radiowej (wzrost o 4,8 proc.). Zysk EBITDA wzrósł o 12,2 proc., do 13,8 mln zł.
Czytaj też: Ponad 120 mln zł zysku netto Wydawnictwa Bauer w 2024 roku. Wszystko na dywidendy
(KOZ, 26.05.2025)
