Do Rzeczy sprzedało akcje  |  Rośnie liczba słuchaczy podcastów  |  Lipcowy cennik Polsatu  |  Apteki mają szansę odzyskać prawo  |  Widownia serialu "Pierwsza miłość"  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Telewizja kablowa ze spadkiem  |  Wyniki finansowe producenta "Kanapowców" i "Życia na kredycie" dla TTV  |  Serwisy plotkarskie zyskały użytkowników  |  Zespół agencji N42 Group  |  Publicis Groupe Polska wprowadza narzędzie  |  Heart & Brain przygotowała kampanię  |  ASAP&ASAP odpowiada za obsługę trzech brandów  |  Influencerzy z Dre$$code promują markę Orbit  |  Dyrektorka marketingu IAB Polska  |  Paramount+ zrealizuje drugi sezon "Strefy gangsterów" Guya Ritchiego  |  Colbert I. King po 35 latach żegna się z czytelnikami "The Washington Post"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Do Rzeczy sprzedało akcje  |  Rośnie liczba słuchaczy podcastów  |  Lipcowy cennik Polsatu  |  Apteki mają szansę odzyskać prawo  |  Widownia serialu "Pierwsza miłość"  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Telewizja kablowa ze spadkiem  |  Wyniki finansowe producenta "Kanapowców" i "Życia na kredycie" dla TTV  |  Serwisy plotkarskie zyskały użytkowników  |  Zespół agencji N42 Group  |  Publicis Groupe Polska wprowadza narzędzie  |  Heart & Brain przygotowała kampanię  |  ASAP&ASAP odpowiada za obsługę trzech brandów  |  Influencerzy z Dre$$code promują markę Orbit  |  Dyrektorka marketingu IAB Polska  |  Paramount+ zrealizuje drugi sezon "Strefy gangsterów" Guya Ritchiego  |  Colbert I. King po 35 latach żegna się z czytelnikami "The Washington Post"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Do Rzeczy sprzedało akcje  |  Rośnie liczba słuchaczy podcastów  |  Lipcowy cennik Polsatu  |  Apteki mają szansę odzyskać prawo  |  Widownia serialu "Pierwsza miłość"  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Telewizja kablowa ze spadkiem  |  Wyniki finansowe producenta "Kanapowców" i "Życia na kredycie" dla TTV  |  Serwisy plotkarskie zyskały użytkowników  |  Zespół agencji N42 Group  |  Publicis Groupe Polska wprowadza narzędzie  |  Heart & Brain przygotowała kampanię  |  ASAP&ASAP odpowiada za obsługę trzech brandów  |  Influencerzy z Dre$$code promują markę Orbit  |  Dyrektorka marketingu IAB Polska  |  Paramount+ zrealizuje drugi sezon "Strefy gangsterów" Guya Ritchiego  |  Colbert I. King po 35 latach żegna się z czytelnikami "The Washington Post"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Maj 26, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spadki przychodów Agory większe w internecie niż w prasie. Raport finansowy

Przychody Grupy Agora ze sprzedaży wyniosły 349,3 mln zł. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku spadły o 6,9 proc (fot. Leszek Szymański/PAP)

Największe spadki przychodów ze sprzedaży w Grupie Agora odnotowano w segmencie Film i Książka. Natomiast spadek przychodów w segmencie Internet był większy niż w segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana, co wynika z raportu finansowego Agory za pierwszy kwartał tego roku.

Przychody Grupy Agora ze sprzedaży wyniosły 349,3 mln zł. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku spadły o 6,9 proc. Agora zanotowała 7,6 mln zł straty, podczas gdy rok wcześniej miała 3,8 mln zł zysku netto. Zysk na poziomie EBITDA zmniejszył się o 0,7 proc. – do 53 mln zł.

Czytaj też: Fundacja Gazety Wyborczej w stanie likwidacji. Jarosław Kurski likwidatorem

Przychody ze sprzedaży w segmencie Internet wyniosły w pierwszym kwartale tego roku 25,8 mln zł, co oznacza spadek o 11,9 proc. w porównaniu do tego okresu 2024 roku. Segment zamknął pierwszy kwartał ujemnym wskaźnikiem EBITDA 3,6 mln zł, podczas gdy rok temu wynosił był on 4,7 mln zł na minusie.

Zarząd Agory w komentarzu do raportu zauważa, że wypływy ze sprzedaży reklam internetowych spadły o 15 proc. "O spadku przychodów reklamowych zdecydowała niższa sprzedaż reklam internetowych przez Gazeta.pl oraz spółkę Yielbird, zgodna ze zmianami rynkowymi reklamy programatycznej oraz z trendem spadku zasięgu wydawców platform".

Mniejsze spadki przychodów (o 8,9 proc.) ze sprzedaży Agora odnotowała w segmencie Prasa Cyfrowa i Drukowana. Ze sprzedaży wydawnictw w tym segmencie uzyskano 23,7 mln zł (spadek o 8,1 proc.), a ze sprzedaży reklam 11,9 mln zł (wzrost o 6,3 mln zł). Wskaźnik EBITDA w Prasie Cyfrowej i Drukowanej wyniósł 0,8 mln zł, co oznacza wzrost o 19,3 proc.

Zarząd Agory tłumaczy ten wynik obniżeniem kosztów, m.in. wynagrodzeń i świadczeń, na które w pierwszym kwartale tego roku wydano 21,6 mln zł, a więc mniej o 5,7 proc w porównaniu do pierwszego kwartału 2024 roku.

Czytaj też: Pełnomocnik dzieci Zygmunta Solorza: Solorz nie kontroluje Grupy Polsat Plus

Przychody ze sprzedaży w segmencie Film i Książka w pierwszym kwartale br. osiągnęły 154,3 mln zł, co oznacza spadek o 15,1 proc. Największy spadek: o 47,1 proc. do kwoty 18,2 mln zł dotyczy przychodów z działalności filmowej.

Do kwoty 9,6 mln zł wzrosły natomiast przychody ze sprzedaży reklam w kinach (o 9,1 proc.) i przychody wydawnictwa Agora – do 17,2 mln zł (wzrost o 37,2 proc). Segment Film i Książka zamknął pierwszy kwartał wskaźnikiem EBITDA 39,2 mln zł (spadek o 23,3 proc.).

Zarząd Agory w komentarzu zauważa, że wyższe wpływy z działalności filmowej przed rokiem były spowodowane m.in. wprowadzeniem relatywnie dużej liczby (czterech) produkcji premierowych.

Przychody w segmencie Radio wyniosły w pierwszym kwartale 82,8 mln zł, co oznacza wzrost o 4,9 proc. Na wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników w tym segmencie przeznaczono 26,7 zł (wzrost o 3,9 proc.). Segment zamknął pierwszy kwartał wskaźnikiem EBITDA na poziomie 13,8 mln zł, co oznacza wzrost o 12,2 proc.

Czytaj też: Ponad 120 mln zł zysku netto Wydawnictwa Bauer w 2024 roku. Wszystko na dywidendy

Zarząd Agory zauważa, że w pierwszym kwartale 2025 roku różnica w udziale słuchalności pomiędzy grupą Eurozet a liderem rynku Grupą RMF wyniosła 10,7 pkt. proc., a w grupie miast powyżej 100 tys. mieszkańców RMF wyprzedza Eurozet o 0,4 pkt. proc.

Przychody Agory w segmencie Reklama Zewnętrzna sięgnęły 44,7 mln zł, co oznacza wzrost o 12 proc. Pierwszy kwartał tego roku segment Reklama Zewnętrzna zamknął zyskiem EBITDA 9,6 mln zł, co oznacza wzrost o 6,7 proc.

Koszty operacyjne Grupy Agora pochłonęły 342,9 mln zł, czyli o 5,9 proc. mniej niż w pierwszym kwartale 2024 roku. Na wynagrodzenia i świadczenia wydano 115,6 mln zł (wzrost o 3,2 proc.).

Czytaj też: TTV jesienią wznowi "Idź na całość". Zygmunt Chajzer zaproszony przez stację na spotkanie

(JF, 26.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.