Wpływy reklamowe Polskiego Radia w pierwszym kwartale wzrosły o prawie 20 proc.

Polskie Radio na reklamach zarobiło w pierwszym kwartale 5,1 mln zł (fot. Leszek Szymański/PAP)
W pierwszym kwartale 2025 roku Polskie Radio zwiększyło wpływy reklamowe o 19,7 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 roku – wynika z danych, do których dotarł "Presserwis".
Obroty reklamowe Polskiego Radia wyniosły 5,1 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 4,3 mln zł.
Spadł udział branży farmaceutycznej
W samym styczniu przychody z reklam rok do roku wzrosły o 29,3 proc., w lutym – o 22,1 proc., a w marcu – o 12,9 proc.
Czytaj też: Radiowa Jedynka z najniższą słuchalnością w historii badania Radio Track
Pod względem struktury przychodów reklamowych – według danych cennikowych Kantar Media – spadł udział branży farmaceutycznej (z 59 proc. do 47,7 proc.), a wzrósł handlu (z 26 proc. do 30,8 proc.) i motoryzacji (z 2,2 proc. do 11,8 proc.).
Branża motoryzacyjna stanowi niemal połowę (46 proc.) wpływów wygenerowanych przez nowych reklamodawców Polskiego Radia. Największym z nich jest SAIC Motor, czyli chiński państwowy koncern motoryzacyjny.
W czołówce największych nowych reklamodawców Polskiego Radia w pierwszym kwartale byli również: Biofarm, Kaufland, Volkswagen Group Polska i Neonet.
Czytaj też: Stanowski zaatakował prowadzącą debatę w TVP: "arcykapłanka propagandy"
(KOZ, 13.05.2025)
