Bogdan Rymanowski na YouTubie ma ponad 200 tys. subskrybentów

- Bogdanowi Rymanowskiemu pomagają algorytmy i obecne trendy w internecie, które tematyce politycznej, związanej z wyborami, pozwalają się wybić - uważa Łukasz Skalik (fot. Jan Dzban/PAP)
Na początku maja liczba subskrybentów kanału YouTube Rymanowski Live przekroczyła 200 tys. Zdaniem Łukasza Skalika, CEO Video Brothers, jest to dobry wynik jak na dziennikarza mainstreamowych mediów.
Dziennikarz Polsat News i Radia Zet Bogdan Rymanowski ogłosił uruchomienie swojego kanału 1 września 2024 roku. Od tego czasu opublikował 344 materiały filmowe, które odtworzono w sumie prawie 22 mln razy. Obecnie kanał Rymanowski Live subskrybuje 209 tys. użytkowników.
Dotąd najwięcej wyświetleń (1 mln) zanotowała rozmowa Bogdana Rymanowskiego ze Sławomirem Mentzenem z 1 kwietnia.
W czołówce są też wywiady z biblistą prof. Marcinem Majewskim z 26 stycznia (476 tys. wyświetlenia) oraz prawnikiem i publicystą Jackiem Bartosiakiem z 16 stycznia (444 tys.). Ponad 100 tys. wyświetleń zanotowały 22 rozmowy dziennikarza.
Zdaniem Łukasza Skalika, CEO Video Brothers, sukces Rymanowskiego jest dość ciekawym przypadkiem. - To zaskoczenie, gdyż publicystyka w wykonaniu dziennikarzy, którzy wywodzą się z mainstreamu na YouTubie i którzy w tym mediowym mainstreamie działają, zawsze idzie jak po grudzie - mówi Łukasz Skalik. - Ktoś, kto jest percypowany jako gwiazda mediów linearnych, profesjonalnych, czy to będzie radio, czy telewizja, jeżeli działa nadal w takich mediach, to na YouTubie idzie mu gorzej, bo jest dla odbiorcy mniej wiarygodny i postrzegany jako od czegoś zależny - tłumaczy.
Czytaj też: Polak wśród laureatów tegorocznych Nagród Pulitzera. Za artykuły o fentanylu
- Bogdan Rymanowski nie tylko odnalazł się w długich formatach, preferowanych ostatnio przez YouTube. Zadbał też o wystrój swojego studia na poziomie premium, na poziomie premium są też jego rozmówcy. W osiągnięciu sukcesu pomaga mu także wysoka pozycja w rankingach zaufania społecznego - wylicza Łukasz Skalik.
Skalik dodaje: - Bogdanowi Rymanowskiemu pomagają algorytmy i obecne trendy w internecie, które tematyce politycznej, związanej z wyborami, pozwalają się wybić. W tym kontekście mieści się ostatnia rozmowa z kandydatem na prezydenta, który popełnia gafy, ale te gafy są opiniotwórcze, a na kanał Rymanowskiego powołują się inne media.
Wywiad dziennikarza z Karolem Nawrockim uzyskał do tej pory 228 tys. wyświetleń.
(PAR, 09.05.2025)
