Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Maj 05, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio w 2024 roku zanotowało 380 mln zł przychodów i ok. 15 mln zł straty

Polskie Radio w 2024 roku otrzymało tylko część należnych spółce wpływów z abonamentu, nie dostało również rekompensaty (fot. materiały prasowe)

Polskie Radio, pozbawione większości wpływów abonamentowych, w 2024 roku uzyskało 379,9 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 9 proc. w porównaniu z 2023 rokiem – wynika ze sprawozdania abonamentowego spółki. Jak ustalił "Presserwis", Polskie Radio w 2024 roku zanotowało ok. 15 mln zł straty.

"Abonament radiowo-telewizyjny pozyskiwany przez Pocztę Polską i przekazywany na podstawie uchwał Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przez lata był jednym z podstawowych źródeł finansowania Polskiego Radia SA. W roku 2024 tak niestety nie było" – napisała spółka w sprawozdaniu abonamentowym.

"Do wypłaty pozostaje 117,9 mln zł"

Polskie Radio wskazało, że powinno otrzymać z abonamentu 151,9 mln zł, ale "przez niezgodne z prawem decyzję KRRiT i jej przewodniczącego Macieja Świrskiego" spółce przekazano tylko 34 mln zł. "Do wypłaty pozostaje 117,9 mln zł" – zaznaczono. Radio uzyskało także dodatkowe 5,4 mln zł nadwyżki z abonamentu za 2022 rok.

Czytaj też: Wniosek o postawienie Macieja Świrskiego przed Trybunałem Stanu w czwartek 8 maja

Spółka przypomniała, że w 2024 roku nie uzyskała rekompensaty z tytułu utraconych wpływów abonamentowych. 

Podano, że Polskie Radio zwracało się do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego "o wsparcie finansowe niezbędne do realizacji zadań misyjnych". Łącznie spółka uzyskała 283,1 mln zł dotacji.

Strata Polskiego Radia wyniosła ok. 15 mln zł

Dla porównania w 2023 roku Polskie Radio z abonamentu i rekompensaty otrzymało 378,5 mln zł, w tym 186,9 mln zł z rekompensaty.

Czytaj też: Nowy audioserial dokumentalny Michała Janczury w Wirtualnej Polsce

Jak informowaliśmy, w 2024 roku wpływy Polskiego Radia z reklam i sponsoringu wyniosły 24 mln zł i były o ponad 1/3 niższe niż w 2023 roku. Wzrosły natomiast przychody od reklamodawców komercyjnych (o 16 proc.).

W sprawozdaniu abonamentowym podano również, że Polskie Radio poniosło 391,3 mln zł kosztów rodzajowych (wzrost o 3,4 proc. w porównaniu z 2023 rokiem). Zeszły rok spółka zakończyła na minusie – z informacji "Presserwisu" wynika, że strata wyniosła ok. 15 mln zł.

Czytaj też: Nowy "Press": rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego, pięć lat podcastu Rosiaka

(KOZ, 05.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.