"The Floor" w TVN za dwa tygodnie. "Odpowiedź na współczesne potrzeby widzów"

– W programie liczy się strategia i refleks, a uczestnicy muszą trzymać nerwy na wodzy. To teleturniej angażujący również widzów przed ekranami, którzy zaczynają odpowiadać razem z uczestnikami – opowiada producentka "The Floor" (fot. materiały prasowe)
TVN za dwa tygodnie rozpocznie emisję polskiej edycji teleturnieju "The Floor". – Ten teleturniej to telewizyjna odpowiedź na współczesne potrzeby widzów – uważa producentka programu Magdalena Kowalik.
W "The Floor" 100 osób rywalizuje w pojedynku quizowym na podłodze LED podzielonej na 100 kwadratów. Uczestnicy zaczynają grę z przypisanym polem oraz własną kategorią wiedzy. Wyzywając sąsiadów na pojedynki mogą przejmować ich teren.
"W programie liczy się strategia i refleks"
Kategorie są różnorodne – od sportowców i hollywoodzkich aktorów przez kultowe budynki po faunę i florę. Zwycięzcą zostaje ten, kto jako ostatni pozostanie na planszy. Serię kończy ostatni pojedynek rozgrywany między dwoma graczami o główną nagrodę programu, czyli 100 tys. zł.
Czytaj też: TVP 1 liderem oglądalności w kwietniu w 4+. TVN prowadził w 16-49, a Polsat w 16-59
– "The Floor" to telewizyjna odpowiedź na współczesne potrzeby widzów. Widzów spędzających dużo czasu w mediach społecznościowych, gdzie treści zmieniają się bardzo szybko. Podobnie dzieje się w "The Floor" – mówi "Presserwisowi" Magdalena Kowalik, producentka teleturnieju.
– W programie liczy się strategia i refleks, a uczestnicy muszą trzymać nerwy na wodzy. To teleturniej angażujący również widzów przed ekranami, którzy zaczynają odpowiadać razem z uczestnikami. Zagadnienia dotyczą przeważnie wiedzy ogólnej, a pytania nie wydają się trudne, dlatego program może oglądać cała rodzina – tłumaczy Kowalik.
12 odcinków w pierwszym sezonie polskiego "The Floor"
Prowadzącym "The Floor" został aktor Mikołaj Roznerski. – Zależało nam na nieoczywistym wyborze. Mikołaj ma niezwykły urok osobisty, jest otwarty na ludzi. Świetnie się odnalazł w roli prowadzącego. Udało mu się nawiązać relacje z uczestnikami. Raz musi podsycać emocje, raz gasić, czasem zachęcać do podejmowania ryzyka – opowiada Magdalena Kowalik.
Czytaj też: Piotr Żak bez dostępu do akt sądu w sprawie zmian we władzach Telewizji Polsat
"The Floor" to holenderski format Talpa Studios, który zrealizowano do tej pory w ponad 20 krajach. Polską wersję przygotowano w hubie produkcyjnym pod Amsterdamem w kwietniu. – "The Floor" wykorzystuje do tytułowej podłogi specjalną technologię. Holenderski zespół ma bogate doświadczenie, realizował wiele zagranicznych edycji programu – mówi Magdalena Kowalik.
Na pierwszy sezon polskiej wersji programu złoży się 12 odcinków. Producentkami z ramienia Rochstar są Agnieszka Strauss i Magdalena Sibiga, reżyseruje Rinke Rooyens. Producentką ze strony TVN Warner Bros. Discovery jest Magdalena Kowalik.
"The Floor" będzie można oglądać w TVN od 20 maja trzy razy w tygodniu – we wtorki, środy i czwartki o 20.55.
Czytaj też: Telewizja wPolsce24 nie przeprowadziła zapowiadanej debaty prezydenckiej
(KOZ, 05.05.2025)
