W poniedziałek debata prezydencka "Super Expressu". Bez pytań od dziennikarzy

Transmisję zaplanowano w portalu Se.pl, na kanale "Super Expressu" na YouTube i w telewizji internetowej Super Express TV (fot. materiały prasowe)
W poniedziałek 28 kwietnia "Super Express" (Grupa ZPR Media) zorganizuje debatę prezydencką. Jej formuła przewiduje wyłącznie bezpośrednią dyskusję między uczestnikami. Nie będzie pytań od dziennikarzy.
Transmisję zaplanowano w portalu Se.pl, na kanale "Super Expressu" na YouTube i w telewizji internetowej Super Express TV. Jak podano w komunikacie, do transmisji wydarzenia zostały też zaproszone wszystkie telewizje informacyjne.
Zaproszenia otrzymali wszyscy kandydaci (jest ich 13), a udział potwierdziło 12 polityków: Rafał Trzaskowski, Karol Nawrocki, Szymon Hołownia, Sławomir Mentzen, Joanna Senyszyn, Magdalena Biejat, Adrian Zandberg, Artur Bartoszewicz, Grzegorz Braun, Marek Jakubiak, Marek Woch i Maciej Maciak (niepotwierdzony jest Krzysztof Stanowski).
W pierwszej rundzie znajdą się pytania zadawane przez kandydatów bezpośrednio do swoich oponentów, a w drugiej - podsumowanie i oświadczenia, na które każdy z uczestników będzie miał 90 sekund.
Debata rozpocznie się o 18 i potrwa ok. 2,5 godziny. Transmisja ze studia telewizyjnego ruszy o 17.15. W programie poprzedzającym debatę redaktor naczelny "Super Expressu" Grzegorz Zasępa i dyrektor newsroomu Grupy ZPR Media Marek Balawajder opowiedzą m.in. o przygotowaniach do wydarzenia. Po debacie podsumuje ją Mirosław Oczkoś, specjalista ds. wizerunku politycznego. Partnerami debaty są radio Eska i Vox FM.
Na 4 maja planowana jest debata wPolsce24, na 9 maja kolejna debata Republiki (stacja zorganizowała już dwie), a na 12 maja debata TVP z udziałem Polsatu i TVN. W kwietniu miała też już miejsce debata organizowana przez sztab Rafała Trzaskowskiego, a nadawana m.in. w kanałach TVP, Polsatu i TVN.
Nadaną w połowie kwietnia debatę prezydencką Republiki śledziło w tej stacji średnio 2,36 mln widzów. Dodatkowo 147 tys. widzów oglądało ją w stacji wPolsce24 (dane Nielsen Media z widownią poza domem).
Z kolei organizowaną 11 kwietnia przez sztab Rafała Trzaskowskiego debatę prezydencką w Końskich śledziło w telewizji średnio 6,16 mln widzów (dane dla siedmiu kanałów, w tym Polsat News, TVN 24, TVP 1 i Republiki).
Ponadto organizowaną również tego dnia debatę Republiki z udziałem wPolsce24 i TV Trwam w Republice oglądało średnio 1,64 mln osób oraz 251 tys. w stacji wPolsce24 (dane dla obu debat w Końskich bez widowni poza domem). TV Trwam nie jest monitorowana przez Nielsena.
(MNIE, 24.04.2025)
