Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Artegence dzieli operacje  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: RADIO

Dodano: Kwiecień 17, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KRRiT uważa, że rozszczepienia RMF FM w zakresie reklam są zagrożeniem dla lokalnych nadawców

Maciej Świrski zapowiedział, że będzie się w tej sprawie kontaktować z UOKiK (fot. Rafał Guz/PAP)

Zdaniem Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji rozszczepienia programu RMF FM w zakresie bloków reklamowych są sporym zagrożeniem dla lokalnych nadawców - oświadczył przewodniczący KRRiT Maciej Świrski.

RMF FM zaczął ponownie rozszczepiać program od kwietnia. Na sześciu rynkach emitowane są lokalne reklamy i prognoza pogody. O swoich planach rozgłośnia poinformowała wcześniej KRRiT.

Do sprawy odniósł się w środę podczas konferencji prasowej Maciej Świrski, przewodniczący Krajowej Rady. Powiedział, że w ocenie KRRiT jest to dosyć spore zagrożenie dla lokalnych nadawców i może spowodować odcięcie przychodów z reklam dla małych, lokalnych stacji radiowych. - To jest duże niebezpieczeństwo. W tej sprawie będę kontaktował się także z UOKiK - zapowiedział Świrski.

Czytaj też: Narodowy Bank Polski liderem wśród reklamodawców "Do Rzeczy" i "Sieci"

- Liczymy na spotkanie w Krajowej Radzie w najbliższym czasie, podczas którego będziemy mogli rozwiać ewentualne obawy, które może wzbudzać ten projekt - mówi "Presserwisowi" Tomasz Ramza, prezes Grupy RMF. Zwraca uwagę, że nie jest to zupełna nowość na rynku. - Funkcjonuje np. proces zszywania reklam przez lokalne sieci radiowe oraz personalizowanie reklamy w czasie rzeczywistym w ramach tak zwanej technologii DAI stosowanej przez telewizje. Nowe czasy wymagają nowatorskiego podejścia i realizowania oczekiwań słuchaczy, a my wiemy, że naszym słuchaczom zależy na lokalnych treściach. RMF zawsze był blisko swoich słuchaczy i to oczekiwanie jest dla nas całkiem naturalne - wyjaśnia Ramza.

KRRiT - jeszcze w poprzednim składzie - w 2022 roku zezwoliła nadawcom na emitowanie pasm lokalnych.

(KOZ, MNIE, 17.04.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.