Warner Bros. Discovery liderem oglądalności treści wideo w Polsce. TVP przed Polsatem

Warner Bros. Discovery uzyskał w lutym 18,45 proc. udziału w oglądalności w kategorii źródeł treści wideo (fot. Albert Zawada/PAP)
Warner Bros. Discovery ma największy udział w oglądalności wśród dystrybutorów treści wideo w Polsce – wynika z zestawienia All Screens Video Landscape Nielsena.
Dane obejmują oglądalność z czterech ekranów (telewizor, PC/laptop, smartfon, tablet) w domach w ramach wspólnej sieci. Pochodzą one z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena, który liczy 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów.
Telewizja Polska awansowała na drugie miejsce
Warner Bros. Discovery uzyskał w lutym 18,45 proc. udziału w oglądalności (połączenie całkowitego zasięgu i spędzanego czasu) w kategorii źródeł treści wideo (spadek z 19,02 proc. w styczniu). Na drugie miejsce awansowała Telewizja Polska – 18,37 proc. (wzrost z 17,94 proc.; dane bez TVP VOD).
Czytaj też: "Gazeta Wyborcza": Michał Sołowow złożył najwyższą ofertę zakupu TVN
Na trzecim miejscu znalazła się Telewizja Polsat – 17,63 proc. (spadek z 18,03 proc.). Czwarte miejsce zajął Google, właściciel YouTube – 6,4 proc. (wzrost z 6,23 proc.), a dalej były:
- Telewizja Republika – 5,08 proc. (wzrost z 4,7 proc.),
- Telewizja Puls – 3,92 proc. (spadek z 4,02 proc.),
- Meta – 2,36 proc. (wzrost z 2,31 proc.),
- Netflix – 2,2 proc. (spadek z 2,34 proc.),
- SPI International – 2,17 proc. (spadek z 2,32 proc.)
- i Canal+ – 1,8 proc. (nie było go w czołówce w styczniu).
Jak wskazuje Nielsen, większość treści wideo jest oglądana na ekranie telewizora, a w przypadku treści z YouTube (Google) i serwisów Mety w oglądalności dominują pozostałe ekrany (w przypadku Mety to 100 proc., a Google – 71 proc.).
Pierwsze zestawienie All Screens Video Landscape opublikowano w styczniu i obejmowało cały 2024 rok.
W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, których właścicielem jest dany dystrybutor i które znajdują się w monitoringu Nielsena.
Czytaj też: Będzie trzeci sezon serialu Netflixa "1670". Premiera zaplanowana na 2026 rok
(MNIE, 12.04.2025)
