Otwarty konflikt między Republiką a wPolsce24  |  Agora skieruje zażalenie do sądu  |  CDA wycofa się z rynku NewConnect  |  Burda Media Polska likwiduje stanowisko  |  Wirtualna Polska dostała zgodę UOKiK  |  Krajowy Instytut Mediów zakończył badania  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Finanse SFP  |  Poranne pasmo kanału Biznes24  |  TVP 3 Poznań z mikroreportażami  |  Podcast Radia Zet  |  Nowa odsłona serwisu Polskieradio.pl  |  PAP prowadzi ankietę  |  Polacy chcą być informowani, czy reklamę wygenerowała AI  |  Answear.com rozpoczyna kampanię  |  Aleph Group  |  Lech zachęca  |  Jet Line oraz In-Pulse dołączają  |  Dyrektor generalny wydawcy "Daily Mirror"  |  Apple ukarane we Francji 150 mln euro za nadużywanie dominującej pozycji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Otwarty konflikt między Republiką a wPolsce24  |  Agora skieruje zażalenie do sądu  |  CDA wycofa się z rynku NewConnect  |  Burda Media Polska likwiduje stanowisko  |  Wirtualna Polska dostała zgodę UOKiK  |  Krajowy Instytut Mediów zakończył badania  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Finanse SFP  |  Poranne pasmo kanału Biznes24  |  TVP 3 Poznań z mikroreportażami  |  Podcast Radia Zet  |  Nowa odsłona serwisu Polskieradio.pl  |  PAP prowadzi ankietę  |  Polacy chcą być informowani, czy reklamę wygenerowała AI  |  Answear.com rozpoczyna kampanię  |  Aleph Group  |  Lech zachęca  |  Jet Line oraz In-Pulse dołączają  |  Dyrektor generalny wydawcy "Daily Mirror"  |  Apple ukarane we Francji 150 mln euro za nadużywanie dominującej pozycji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Otwarty konflikt między Republiką a wPolsce24  |  Agora skieruje zażalenie do sądu  |  CDA wycofa się z rynku NewConnect  |  Burda Media Polska likwiduje stanowisko  |  Wirtualna Polska dostała zgodę UOKiK  |  Krajowy Instytut Mediów zakończył badania  |  Oglądalność "Komisarza Alexa" w TVP 1  |  Finanse SFP  |  Poranne pasmo kanału Biznes24  |  TVP 3 Poznań z mikroreportażami  |  Podcast Radia Zet  |  Nowa odsłona serwisu Polskieradio.pl  |  PAP prowadzi ankietę  |  Polacy chcą być informowani, czy reklamę wygenerowała AI  |  Answear.com rozpoczyna kampanię  |  Aleph Group  |  Lech zachęca  |  Jet Line oraz In-Pulse dołączają  |  Dyrektor generalny wydawcy "Daily Mirror"  |  Apple ukarane we Francji 150 mln euro za nadużywanie dominującej pozycji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 47 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 27, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

GPW szuka inwestora dla spółki GPW DAI. "Projekt nie jest zbieżny z kompetencjami i celami grupy"

Dzięki DAI (dynamic ad insertion) można w jednym czasie emitować różne reklamy dla różnych grup odbiorców (screen: Gpwdai.pl)

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie szuka inwestora dla spółki GPW DAI, posiadającej platformę do dynamicznej podmiany reklam telewizyjnych.

W raporcie rocznym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podano, że w 2024 roku nastąpił przegląd struktury Grupy Kapitałowej GPW. W jego efekcie jednym z projektów, które zakwalifikowano jako non-core, jest GPW DAI.

"Spółka na wczesnym etapie komercjalizacji. W opinii Zarządu projekt ten nie jest zbieżny z kluczowymi kompetencjami i celami Grupy, w związku z czym rozpoczęto proces poszukiwania inwestora strategicznego" - napisano.

Biuro prasowe GPW nie odpowiedziało na pytanie, na jakim etapie jest ten proces i czy planowana jest sprzedaż wszystkich udziałów w spółce.

Pod koniec 2024 roku spółka GPW DAI przejęła od swojego właściciela - czyli Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie - Platformę Aukcyjną TeO i rozpoczęła komercyjną działalność na rynku dynamicznej podmiany reklam telewizyjnych. Podpisała umowę m.in. z Telewizją Puls, nadawcą naziemnych TV Puls i Puls 2.

Koszty działalności operacyjnej spółki w 2023 roku wyniosły 1,37 mln zł, a strata - 1,14 mln zł. Wyników za 2024 rok jeszcze nie podano. Jej właściciel, czyli Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, ze względu na możliwość utraty płynności finansowej, dokapitalizował spółkę. W 2024 roku otrzymała ona środki w wysokości 1,7 mln zł z podniesienia kapitału.

Z kolei 16 stycznia 2025 roku zarejestrowano podwyższenie kapitału w spółce GPW DAI o niemal 13,4 mln zł poprzez emisję ok. 13,4 mln akcji o wartości 1 zł za sztukę. Akcje w całości zostały objęte przez GPW. Celem tego podwyższenia było sfinansowanie nabycia przez GPW DAI od GPW platformy TeO.

Dzięki DAI (dynamic ad insertion) można w jednym czasie emitować różne reklamy dla różnych grup odbiorców. Są one podmieniane w czasie rzeczywistym do poziomu konkretnego urządzenia.

(MNIE, 27.03.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.