Nadawca ViDoc TV z wnioskiem o upadłość. "Na wypadek niepowodzenia procesu restrukturyzacji"

W 2024 roku Red Carpet TV, nadawca ViDoc TV, odnotował 3,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 5,8 mln zł straty (fot. materiały prasowe)
Sąd Rejonowy w Warszawie zdecydował o wpisaniu do repertorium wniosku o ogłoszenie upadłości Red Carpet TV, nadawcy kanału ViDoc TV.
– Taki wniosek jest składany ze względów formalnych, na wypadek niepowodzenia procesu restrukturyzacji, aby uchronić zarząd przed zarzutem niedopełnienia obowiązku – tłumaczy "Presserwisowi" Leszek Kułak, prezes Red Carpet TV.
Układ z wierzycielami
Z kolei w komunikacie giełdowym Red Carpet Media Group, właściciela spółki, podano, że pierwszeństwo przed upadłością ma toczące się postępowanie restrukturyzacyjne. "Zarząd Spółki podkreśla, że jego intencją jest restrukturyzacja Spółki i kontynuowanie działalności" – napisano.
Czytaj też: Polska wersja kanału informacyjnego Euronews dostępna za darmo w serwisie Rakuten.tv
Spółka chce uniknąć upadłości poprzez zawarcie układu z wierzycielami. "W przypadku zatwierdzenia układu w postępowaniu restrukturyzacyjnym, wniosek upadłościowy zostanie cofnięty" – stwierdzono.
Nadawca ViDoc TV ma 5,1 mln zł zaległości wobec Emitelu, operatora naziemnego MUX 8. Stacja nie nadaje na multipleksie od połowy lutego, ale nadal jest obecna u operatorów płatnej telewizji.
Udziały w spółce Red Carpet TV zajęte przez komornika
Przypomnijmy, że wszystkie udziały w spółce Red Carpet TV zostały zajęte przez komornika. "W związku z tym Emitentowi (Red Carpet Media Group – przyp. red.) nie wolno rozporządzać, obciążać ani realizować zajętego prawa, jak również nie wolno mu pobierać żadnego świadczenia przysługującego z zajętego prawa" – podano w raporcie giełdowym.
Czytaj też: Player poszerzył ofertę o TV 4 i Polsat, a Polsat Box Go włączył TVN
Jak wyjaśniono, zajęcie komornicze zostało spowodowane toczącym się postępowaniem egzekucyjnym z wniosku spółki Emitel.
W 2024 roku Red Carpet TV, nadawca ViDoc TV, odnotował 3,6 mln zł przychodów ze sprzedaży i 5,8 mln zł straty. Z kolei główna spółka grupy, czyli Red Carpet Media Group, w 2024 roku wypracowała 4,6 mln zł zysku netto przy 14,4 mln zł przychodów ze sprzedaży.
Czytaj też: Pazerność+. Prawicowe telewizje faszyzują przekaz, by drenować kieszenie swoich odbiorców
(MNIE, 25.03.2025)
