Netflix z reklamami rośnie coraz szybciej. 10 mld dol. przychodów do 2030 roku

Pod koniec 2024 r. szacowano, że globalna liczba abonentów poziomu reklam Netflixa wzrosła rok do roku o 11 proc. do 33 mln (fot. Unsplash.com/Thibault Penin)
Według firmy badawczej MoffettNathanson Research, rozwój wersji platformy Netflix z reklamami nastąpi znacznie szybciej niż oczekiwano. Łączne przychody w całym 2027 roku, z wpływów reklam i opłat za subskrypcje, powinny wzrosnąć do ok. 6 mld dol. W roku 2030 już do prawie 10 mld dol.
W USA i Kanadzie – na rynku największym dla Netflixa – szacuje się, że przychody z wersji serwisu z reklamami w 2025 roku wyniosą 2,3 mld dol., od 24,4 mln klientów.
Czytaj też: Netflix liderem serwisów streamingowych, Max przed Prime Video i Disney+
Pod koniec 2024 r. szacowano, że globalna liczba abonentów wersji z reklamami wzrosła rok do roku o 11 proc. do 33 mln, z 301,6 mln wszystkich subskrypcji na całym świecie. Przewiduje się, że liczba subskrypcji z reklamami wzrośnie do 76,5 mln w 2027 r. i 100 mln w 2030.
Od tego roku ceny Netflixa w USA i Kanadzie ponownie wzrosły w przypadku dwóch głównych planów subskrypcji bez reklam – 24,99 USD miesięcznie za "Premium" (wcześniej 22,99 dol.) i 17,99 dol. miesięcznie za "Standard" (15,49 dol.).
Czytaj też: Conan O'Brien ponownie poprowadzi ceremonię wręczania Oscarów
(MAC, 18.03.2025)
